Segaste dagen av alla. Måndag.

Och så var man hemma efter en dag på jobbet. Jobbar 8-12 och har ont i höfterna. Det går verkligen upp och ned det där.
Hoppas det inte blir värre.
Var ute från kl 8 i morse, snacka om att jag var en isbit när det var dags att gå in.
Jag gick iof in tidigare med de minsta barnen. Vi ritade.
Våran minsta lillkille på 1år som är helt sjukt jätte söt tyckte det var godare att äta på kritorna än att rita.
Jag förstår han ... inte.

(Till mat blev det lapskojs. Ingen annan gillar det förutom jag haha. MUMS!)

Micaela är sjuk.
Och då menar jag verkligen sjuk.
Hon hostar massor så vi kan inte prata i telefonen.
Jag tycker synd om henne.

På vägen hem på tbanan så somnade jag nästan. Så himla trött idag.
Kan ju iof bero på att jag somnade efter Wallander igår vilket är jätte ovanligt.
Får sluta somna så sent.
Jag gillar att sova. Gärna mycket. Gärna jämt.
Handlade lite mjölk, ischoklad, julmust, yogurt och lite sådant i V-by C.
Centrumet är rätt härligt på dagen faktiskt med blomstånd och sådant på torget.
Skulle dock aldrig vistas där på kvällen!!

Stod och väntade på bussen i busskuren. Då kom en gamal tant på kryckor och ställde sig bakom mig "för det blåser så mycket". Är jag så stor haha, söta tanten.
Sedan lät jag henne gå först in på bussen, hon vart helt förvånad.
"Ne men får jag gå först in?"
Ja du kära lilla tant, du får det för jag respekterar äldre.
Tror inte det är många som gör det nu för tiden.
De som inte låter en äldre sitta borde få sig en tjottablängare rakt på ...... !

Hemma så möts jag av en sjukt glad hund som blev tokig för att jag kom hem.
Studsar runt och "pratar", hämtar saken så vi kan leka och ja, man kan inte annat än bli glad när man kommer hem.
Efter mycket bus så la jag mig på sängen och försökte mig på "Mental avslappning ...." igen.
Denna gången fungerade det faktiskt för jag stängde dörrarna in till sovrummet och så fick J sitta vid datorn.
Jag somnade.
Hur skönt som hellst.
Och nu efteråt är jag helt mojjig i kroppen.

J åkte precis med Stene till Ekerö.
Vet inte om han tänkte på det men han sa att han inte skulle ta med sig V och sedan så stängde han dörren.
Inget hej då, ingen puss, ingen som låste dörren.
Bajs Olle.

Nu blir det ciabatta och tv.

Kommentarer
Postat av: Judit

Håller med om tanter/gubbar.. med även min stora respekt. Men sedan finns det ju alltid dessa riktigt griniga kärringarna också - och de känner man lite mindre för!



(logiskt kanske?)

2008-12-09 @ 18:15:50
URL: http://elektron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0