Emilias begravning - hemma igen.

Sådär, även denna dag börjar lida mot sitt slut.
Dagen då Emilia begravdes.

Mamma hämtade oss och vi åkte till sös där begravningen skulle hållas i sjukhuskyrkan.
Gick och hämtade blommorna som skulle ligga på kistan samt köpte 2st rosa rosor.
När vi närmade oss kyrkan så såg vi att Emilias kista var på väg rakt framför oss och samtidigt som vi kliver innanför dörrarna så blir kistan inrullad också.
Vi i våran lilla familj kommer in samtidigt.
Det var rätt fint i sig.

Vi ställde iordning stolarna osv runt kistan och sen la vi dit blommorna.
Mormor och Kjelle hade kommit dit med blommor också, jätte fin grupp i rosa - Tack så jätte mycket!
Även min morbror, hans fru och deras 2 barn Astrid och Märta hade lämnat blommor, även de rosa - Tack så mycket!
Tjejjerna hade bestämt själva vad det skulle stå på kortet och de hade valt att skriva: Vi saknar dig.
Gud vad ni är värda mycket, det ska ni veta.

Han som skulle sjunga på begravningen, Stefan Jämtbäck, kom dit - det blev hur fint som hellst. Han sjöng jätte fint och både jag och Jimmy kunde inte sluta gråta när han spelade
"Somewere over the rainbow"
"Sov du lilla videung"
"Tears in heaven"

Mitt under "Somewere ..." så var jag tvungen att gå ut.
Trodde att jag skulle svimma och jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
Så himla vackert men så himla jobbigt.

Även ett stort tack till Margit, diakonen som har betytt jätte mycket för oss från dag 1.
Helt underbart snäll människa!
Även tack till Kristina - prästen. (Visade sig att hon har träffat mina föräldrar tidigare i livet.)

Hela cermonin vart jätte fin och minnesvärd och den vart faktiskt perfekt.
Efter cermonin så satte vi kistan på en vagn och körde ner den till bilen. Vi hade valt att själva köra henne till krematoriumet. Vi körde henne i en gamal likbil, en ford från -57.
Allt blev så himla fint. Kistan stod där inne med alla blommor framför.
Vi lämnade kistan på begravningsplatsen och gick där i från ner till hennes gravplats där vi la alla blommorna.
Även där blev det mycket fint.
Våran ängel har äntligen kommit hem.

Denna dagen har verkligen varit jätte svår och annorlunda och jag kände för ett ögonblick att allt hade varit så mycket lättare om jag hade stannat hemma.
Hemma så kommer sorgen lite då och då men när et är begravning så kommer ju alla känslorna fram direkt.
Man blir liksom fylld av sorgen, så är det inte annars.
Visst är jag ledsen men jag är även glad.
Våran älskade dotter kommer få det så himla fint. Jag ser fram emot när stenen kommit på plats också på graven.

Tack till
Mamma, Arne, Pappa, Gunilla, Kristina och Marcus för att ni var med oss i denna stund.
Att veta att ni finns för oss är guld värt.
Även ett tack till er andra som har oss i tankarna, skönt att veta att man inte är ensam.




Buketten blev faktiskt jätte bra även fast det inte blev som jag tänkt från början.

Kärlek.


Kommentarer
Postat av: Elin

ååh, va fint...

2009-04-28 @ 18:14:24
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: mamma

Det blev en fantasktisk vacker begravning och vi kommer alltid minnas Lilla Emilia.

2009-04-28 @ 18:21:57
Postat av: Lela

Hur fint som helst, våra tankar har funnits med er hela dagen. Jättefin kista,och underbara blommor.

Bara det bästa åt den bästa.Finaste unge<3

2009-04-28 @ 18:55:04
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Jag har hållt mina tankar åt er hela dagen. Vilken fin begravning det blev. Allt såg så vackert och fridfullt ut.

Styrkekramar

2009-04-28 @ 22:57:03
URL: http://nikolinaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0