Kväll.

Har nyss tagit en kvälls promenix med J och Linus.
Han kommer väcka mig 07:30 iaf för att vilja gå ut på morgon promenaden. Det är helt ok.

Idag var vi och skrev på faderskapspapperna och imorgon ska vi gå till kyrkogården för att välja ut en gravplats åt Emilia.
Det är helt skummt bara.
Känslan jag har inom mig är  - skummhet.
Jag känner mig inte ledsen för tillfället utan allt känns bara konstigt.
Konstigt kommer det att förbli. På måndag är det begravning.
Vi ska ha begravning för vårt barn.
Jag vill fortfarande vakna ur denna dröm men jag kommer aldrig göra det.
Emilia, Emilia, Emilia...
Är inte ledsen när jag tänker på henne utan jag är glad. Glad för att hon var den vackraste.
Tom, det är det rätta ordet när inte lyckan tittar fram.
Har märkt att vardagen rullar på som vanligt, det är som innan graviditeten, nästan. Nu går vi ju och hoppas på ett syskon men det gäller att ha iiiiiiiis i magen.
Håll tummen.

Satt och funderade på framtiden.
Emilias minnesbord kommer ju bli förflyttad till hyllan.
Hon kommer säkerligen ha sina gosedjur och fotografier i hyllan ovanför soffan.
Sen ska jag ju göra klart hennes album också. Måste bara hitta ett tillräckligt stort album för det är en hel del som skall in.
Fotografier på henne, magen, ultraljudsbilder, brev från bekanta, förlossningsjournalen, MVCjournalen osv. osv.
Måste köpa album och det snarast!

Ne ni, nu skall jag ta och lösa lite korsord och kanske dricka en kopp "stoppaförkylningsblandning".
Pressad vitlök - citron - ingefära
Lovar, det hjälper (luktar fett med vitlök efter bara så, man skall hålla sig hemma)


Jo en sak till: Idag fick Orkidé familjen en till medlem, nu är de tretton.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tretton?

nej, det går inte!

Träffas någon dag på en fikelika?



Hoppas hon får en fin plats att vila på.

Hoppas att måndagen blir vacker.

Hoppas att ni snart får visa hela världen vilka underbara föräldrar ni är!



Krya på dig, sjuklighet är fan a pain in the ass.

Tydligen är det sånna tier nu, alla går runt och hostar, nyser och fräser.

Blä!

2009-04-21 @ 08:49:13
URL: http://dendarelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0