Bara för att.

Bara för att skallen är upp i varv så tog jag självklart fel på dagen för läkarbesöket.
Fan vad arg och ledsen jag blev.
Jag som såg fram emot en hjälpande hand och kanske några svar.
Ringde min Micaela och självklart så rann tårarna direkt.
Förklarade för henne att jag verkligen inte orkar.
Att bara tanken på att åka till jobbet just nu gör mig trött.
Matt.
Ledsen.
Jag förstår inte varför detta skulle komma just nu.
Visst att man inte kan bestämma när man ska vara ledsen osv men..

Bara för att jag inte mår bra just nu betyder det inte att jag inte är glad över Bönan.
För det är jag, det är vi.
Jag ser fam emot stor mage, jag ser fram emot förlossning men, jag ser inte fram emot oron.
Det hade inte spelat någon roll om det är nu eller om 5år, jag tror inte man är mer förberedd.
Har ens tidigare barn dött så tror jag man är orolig oavsett hur lång tid det gått.
Kanske blir det annorlunda till 3e barnet men, man vet aldrig.
Speciellt inte den som inte varit i samma situation.
Att tro och anta en massa saker fungerar inte.
Det gör inte det.


Och varför mina vänner blir det alltid så jobbigt när man är ensam?
J har åkt till jobbet och i stället för att sysselsätta mig med hundra saker så sitter jag bara.
Låter tankarna virvla runt i 170km/h.
Jag stoppar de inte.
Visst, det är bra att tänka men ... det är inte kul.


Nej usch, jag ska göra mig ett glas oboy och äta en smörgås.
Hungern är annars inte med mig speciellt ofta.
Känns som om jag gått ner i vikt. Inte på vågen dock utan bara till synes fast, jag har inte det för magen är större än vanligt och ja, det börjar komma en hormonsträng.

Hej hopp - gravidkropp!

Kommentarer
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

eftersom jag inte är i samma situation så vet jag ju inte egentligen.. men jag kan tänka mig att det är som du säger.. att oavsett hur lång tid som gått så kommer oron alltid finnas där...

håller iaf tummarna för er och hoppas på att allt går bra med lilla bönan :)

finns här om du vill prata också (; kramkram

2009-12-01 @ 21:23:13
URL: http://tiiiildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0