Fint väder -4grader!

Det är nästan alltid de dagarna som är finast, de med minusgrader.
Solen lyser ofta fint och det är frost överallt.
Får lite julkänsla iaf.

Sovit rätt gott i natt förutom att J har väckt mig hela morgonen och velat att jag ska gå upp.
Tillslut kom han med mina chokladkalendrar och sa att jag får frukost.
"OKEEEEJ!!!!!!!" blev bara svaret, fan vad arg jag var.
Gott var det, upp och titta på barnprogram 1timme, sen ville han sova. Tack Elof liksom.
Väcker mig för vadå?

Fick nyss sms från en kollega.
Hon lät inte så glad över att jag ska vara hemma.
Varje gång någon annan är borta så ser jag och M positivt på saken och vi löser det hela.
När någon av oss är borta får de andra panik och låter som klimakteriekvinnor direkt.
Tror det att det hjälper när de ger en skuldkänslor för att man är hemma?
Jag mår dåligt psykistkt hallå.
Får jag inte det?
Mitt barn är dött?
Ibland undrar man vad andra tänker på.
Jag sätter mig själv i första hand just nu och inte mitt arbete, oavsett hur mycket jag älskar mitt jobb och mina barn. Just nu orkar jag inte gå tillbaka, jag blir för stressad.
Sen har jag försökt att få tag på chefen, ringt ett antal gånger men, icke. Hon svarar inte.
Läkaren imorgon iaf, hoppas han säger åt mig vad jag ska göra!

En glad sak då.
Vår guppyhona har fått massa fiskbarn, runt 40st för att vara exakt!
Jisses vad de ploppade ut ur henne igår.
"Åh nu kom en till", "Nu ligger en och trycker på där bak haha, ser du?".
Vi satt och tittade som paralyserade i flera timmar.


Nu tv.

Kommentarer
Postat av: Judit

Åh jag minns när jag (vi) hade fiskar som små. DÅ hade vi en babykorg, "baby akvarium" som hängde på akvariumkanten för annars blev dem uppätna.



Blir inte era de? :P haha!

Söt med små yngel iallafall

2009-12-02 @ 11:58:59
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: M

"runt 40 st för att vara exakt" hahah

2009-12-02 @ 17:36:52
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen

Bra att du ser till ditt eget o bönans bästa. Ingen tackar en för att man går till jobb och mår dåligt.

kram

2009-12-02 @ 21:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0