SUCK!

"Du får halv havandeskapspenning. Det beror på att F. kassan bedömer att graviditeten inte har minskat din förmåga att utföra arbete i större omfattning. Utan graviditetskomplikationer eller andra sjukdomsbesvär anses deras arbetsuppgifter inte tillräckligt fysiskt ansträngande."

Ne vad fan tycker dom är ansträngande då?
Ska jag gå runt och bära på barn som inte ens kan gå?!
Jag blir så sur!
Tur att jag ska gå till F. kassan imorgon då och prata med dom. Så här kan de ju inte göra.
Om jag nu blir sjukskriven 100%, ska jag då behöva jobba även fast jag inte ens kan gå?
Suck.

Varit hos farmor och farfar nu iaf och ätit lunch med J.
Jätte trevligt och mycket god mat! :)

Var hos BM tidigare och allt gick bara bra. Bebis följde den undre kurvan så, jag förväntar mig nu en liten men kompakt bebis :D, älskade barn.

Nu ska jag vila efter en fullspäckad dag, hittills iaf ...

Hej.

Kommentarer
Postat av: Elin

men om du bara får halv havandeskapspenning kan du faktiskt bli halvt sjukskriven...

skitsvårt att få havandeskapspenning man måste överdriva som faaaaan. sjukskriven kan man bli för minsta lilla.

2009-01-21 @ 16:08:13
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Judit

Va sjukt :S Du har ju ont? Jag menar, en månad innan brukar man ju kunna få gå pga ont i rygg osv. Och dina besvär verkar ju värre, med fötterna och allt?! Lätt man borde få havandepenning för hela slanten... palla fixa hälften hälften! Man har ju ont för man är gravid och ta av mamma dagarna vill man väl inte heller innan knodden kommit ut?

2009-01-21 @ 17:38:54
URL: http://elektron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0