Lite ledsen.

(Jobbet gick bra och jag hade kul som vanligt. Jag och M tog en promenad med några barn och sedan fixade vi i förrådet. Är hemma nu, J sover)

Ja, jag känner mig ledsen idag.
Började gråta på vilan på jobbet och sen lite senare.
Blir påminnd hela tiden, konstant, det går inte att komma undan liksom.
På vägen hem satt det en mamma med sin lilla flicka i vagnen, hon var typ 2mån.
Seriöst, jag vill också.
Men känslan kan jag inte riktigt sätta fingret på.
Är jag ledsen för hur det kunde ha blivit?
Är jag ledsen för det man planerade?
Är jag ledsen för att det var just jag?
Är jag ledsen för att jag skyller mig själv?
Är jag ledsen för att inte bm hade detta i baktankarna?
Är jag ledsen för att inte pappa fick hämta sitt barnbarn på dagis med sin mc?
Är jag ledsen för att inte Emilia fick använda sina fina kläder som mormor Monica köpte åt henne?
Är jag ledsen för att jag inte ligger sömnlös på nätterna?
Är jag ledsen för att jag inte fick fortsätta i mamma gruppen?
Är jag ledsen för att jag inte fick vara hemma med vårt barn?
Klart jag är ledsen för dessa saker men det går ändå inte just att sätta fingret på.
Det suger.
En sak är säker. 
Jag är mamma åt världens vackraste ängel!


Kommentarer
Postat av: sara

vännen jag tönker på dig. finns här för dig närsom.

va ledsen,skrik,gråt.. saknaden efter emilia e stor hos många..

STOR KRAM

2009-05-15 @ 22:01:34
Postat av: Anonym

=')

Du ska absolut inte anklaga dig själv för vad som hänt, det är INTE ditt fel. Förstå att det är ''skönt'' att kunna anklaga och skylle på någon/t, men du får hitta något annat än dig själv att skylla på. Någonting du kan ta på, vara arg på, skälla på... Läste om en annan Änglamamma i nån tidning för hanska länge sedan, som hade ett stort gosedjur, eller om det var en kudde som hon satt ögon på, och den slog hon på, skrek på och stampade på när hon blev ledsen och arg. Vet inte om det funkar, men så gjorde hon...



Kul att du kommer den 30e förresten =)

2009-05-15 @ 22:29:22
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung mamma till Miliam

beklagar eran stora sorg :( tårarna rinner när jag läser allt du skrivit om eran dotter! det är hemskt att sånt ska få hända, :( lycka till med erat liv och hoppas att ni mår bättre snart, kram!

2009-05-17 @ 10:49:18
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: theres

vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag beklagar sorgen. det gör ont i hjärtat när jag läser! kram på er

2009-05-18 @ 23:46:30
URL: http://therestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0