Julbord och stress.

Vi var på Ulla Winblad idag och åt julbord.
God mat som jag kunde ha njutit mer av men, man lär sig nog som mamma att slappna av med tiden.
Kul att träffa kusinerna också samt Arne och hans mamma.
Min mamma är själv i Österrike så hon kunde icke närvara.
Vincent åt lite banan, flaska och persika/päron puré.
Blev dock arg för att värmen var typ på högsta så, rosig kille om kinderna.

Sen har jag insett att jag måste sluta amma på dagarna.
Det går inte.
Mjölken rinner typ aldrig till och det slutar med en frustrerad Vincent.
Saken är ju den att han äter vanligt på dagarna men vill ändå ha lite tutte ibland. Får köra ersättning då för jag kan väl inte ge han ännu mer mat?

Bröst: Någongång mellan 04 och 07.
Gröt, smörgås, morotsdricka: 08:30 - 09:00
Lunch: 10:30 - 11:00
Mellanmål: Någongång mellan 13:00 och 14:00
Middag: Ca 16:00
240ml Flaska: 18:30
Och sen sover han.
Ska jag ge mer under dagen eller? Tips tack!

Men men.
Jag borde egentligen diska nu men jag orkar verkligen inte.
Efter en fullspäckad vecka vill jag bara ta det lugnt.
Kanske ta en kopp te och en macka.
Sminka av mig.
Fundera på livet, inte vet jag.
Egentligen vill jag nog sova men har också insett att jag blir OTROLIGT SKIT TRÖTT av att sova som jag gör.
Har sovit från 21:00 flera kvällar i rad och sen har vi gått upp 07:00. Det fungerar inte.
Det är för länge.
Jag är störd.


Nu - Macka.
Tack för en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Enligt Marianne på BVC så ska man utöka maten när mjölken sinar. Du kan ge Vincent ett mål med gröt till kanske? Och större portion till lunch om han nu vill ha? Macka till mellanmål? :)

Wilmer äter två grötmål och lunch, två mellanmål frukt/amning.

2010-12-17 @ 23:38:37
Postat av: Anna

Ser att du ger Vincent smörgår...sätter han inte i halsen då eller går det bra? Skär du den i små bitar? Vad är detför slags bröd?



Här är det inge bra idag. Melly verkar ha åkt på magsjuka :/ Hon kräks, kräks och kräks :/ Stackars liten...

Jag ska jobba i natt så jag hoppas Melly blir lite bättre...

Hur är det med er?



Vad roligt att din kille pratar med prinsesn om Melly haha Dom kommer att bli ett sånt fiiint par serrö :=)



Lät gott med julbord. Vi var iväg förra helgen. Mysigt, men vi var lite stressade samtidigt så det blev inte så avslappnat som jag hde önskat, och dessertbordet hann vi inte ens med :( kanske lika bra det i och för sig haha



Nu ska jag försöka peta i mig lite frukost här.

Ha de gott och hälsa min svärson ;)

2010-12-18 @ 08:40:01
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0