SVETTIG under bröna.

Att jag tog mig i kragen och gick ut på en promenad, det var fasen bra för att vara mig! :)

Plockade ner ett ljus i fickan samt en tändare, bestämde mig för att promenixa till lilltjejjen.
Gud vilket härligt väder det är ute alltså, luften var bara för skön.
Skulle vilja ha balkongdörren öppen bara för att få andas in den härligt kalla luften men, orka frysa inne.

På vägen hann jag stalka både mamma och Emelie i telefonen.
Härligt att prata med Emelie, hon är wonderfuuuul <3.

Kom fram till Emilia och grävde/ sopade fram hennes sten samt lyktan.
Den elektriska ljuslyktan lyset fortfarande. Lyst mer än säkert 100 dagar nu och det stog 60 på den.
Tände ljuset i lyktan, stod en stund och funderade och tittade runt i kring.
Det är otroligt vackert vid hennes grav alltså.
Mamma älskar dig!



Fortsatte gå tillbaka hem fast en annan väg.
Gick förbi blomsteraffären och pratade med henne om ett litet arrangemang vi ska ha på graven tills Emilias 1års dag.
Små rosor i form av ett hjärta med massa videkissar.
Kan bli fint eller vad säger ni?
Köpte med mig ett knippe tulpaner hem också som nu pryder bänken fint.
De fyller mig lite med glädje faktiskt. Ser lite ljusare ut i tillvaron när de står där med sina fina färger!



Aja men, svettig blev jag efter promenaden iaf.
Under brösten var det som ett stort härligt, snuskigt blött streck.
Eller. Streck och streck, svarare motorväg!

Nu ska jag dricka kaffe och väcka J (kl 14 iof) så, 30 min på mig att laaaata mig i soffan :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka härliga bilder och blommor. Man blir alltid lite piggare med vackra färger inne.

2010-02-07 @ 13:34:02
Postat av: Elli :)

Sv: Hihi<3 Så lite :)

2010-02-07 @ 13:48:05
URL: http://bellanee.blogg.se/
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

hehe men de e ju skönt att få komma ut och röra på sig lite :) emilias grav är verkligen jättefin! hoppas du får en mysig söndag.. kramkram

2010-02-07 @ 13:52:37
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Maggy ♥

Så söt header <3!

2010-02-07 @ 14:06:40
URL: http://maggy.blogg.se/
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

låter som en bra idé med fina sommarblommor :) jag ska också försöka plantera om i dem krukorna jag har på balkongen... satte ju en jättefin lykta i också förra sommaren. mysigt på kvällarna..

2010-02-07 @ 14:16:16
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Therese

Tulpaner är superfina!

Sen knarrar de sådär härligt när man tar i dom! hihi...

2010-02-08 @ 11:19:39
Postat av: Anonym

Tulpaner är superfina!

Sen knarrar de sådär härligt när man tar i dom! hihi...

2010-02-08 @ 11:25:57
Postat av: Therese

Ber om ursäkt för att jag stammar :P

Datorn krångla.... hehe...

2010-02-08 @ 11:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0