Hemma i västra förorten.

Yes, nu är man tillbaka på västra sidan igen.
Faktiskt har jag börjat känna mig mer som hemma här nu vilket är ganska skönt.
Okej, Södra sidan kommer alltid ligga mig närmst om hjärtat eftersom att jag är uppvuxen där men.
Fördelen med att bo här är att jag är ganska ovetandes om det mesta.
Ovetandes om områden.
Ovetandes om en hel del.
På södra sidan vet jag om det mesta.
Vilka områden jag gillar och inte gillar.
Vart hemmet för alkoholister/pundare/flyktingar osv är.
Jag gillar att vara lite anonym och ja, det är jag på denna sida om stan.
Lovely.

Nu är vi hemma iaf.
Skönt att komma hem men ändå skönt att vara borta.
Nu när vi bott hos mamma i ca 1,5 vecka har jag vant mig lite mer vid större bostad.
Klev innanför vår dörr till lägenheten och oj, är det så litet vi bor?
Blev nästan chockad men, jag vande mig rätt snabbt igen haha.

Skönaste med att vara hemma är att här har jag mina saker.
Här är mina blommor.
Min säng.
Vår doft.
Våra saker.
Våra bilder.
Våra minnen.
Hur mycket jag än älskar att andas radhus så gillar jag att vara hemma.
Hemma för mig kommer alltid att vara bäst, oavsett var vi bor.

Och så till Vincent då.
Han har ju börjat att bli extremt övertrött på eftermiddagarna eftersom att han inte vill sova alls på dagen.
Det är ganska jobbigt för man vet inte vad som är felet eftersom att ingenting fungerar.
Som idag, han har sovit max 20min och det var väl runt 14 tiden.
Nu på kvällen så gav jag han mat vid 20:00 och efter det så har vi bytt en blöja och han har fått ligga i sin säng.
Jag sätter på skivan så han får lyssna på vaggvisorna och sen sitter jag på sängen (så jag kan se han men inte tvärtom. Stoppar in nappen, han spottar ut den, stoppar in nappen, han spottar ut den.
Varje gång han spottar ut den så stoppar jag in den utan att säga ett knyst, sen sätter jag mig på sängen igen. Efter ett tag så slutar han spotta ut nappen.
Tiden han tar på sig är allt från 10min till 45min, beror på hur mycket han orkar kämpa.
För kämpa, det kan han.
Men nu ligger han iaf och sover, hoppas jag, så att jag kan tvätta håret.

Har fått så jävla torr hårbotten efter att Vincent föddes.
Det är katastrof.
Inte för att det mjällar eller så men det kliar.
Och NEJ, jag har inte löss, jag har fått ngn hormonrubbning i skallen bara haha.

Nu ska jag göra mig en smörgås och sen tvätta håret.
Vi hörs i morgon :)

Visste ni föresten att vi har gjort Vincents första fotavtryck?
Så kul.
Köpte fingerfärg och sen kladdade vi, blev faktiskt mycket bra!

Kommentarer
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen o Ellen på jorden

hej

ellen tappar oxå nappen mycket. hon har svårt att få ro när den åker ut hela tiden. jag brukar lägga en snuttefilt intill nappen och så lägga den intill hennes ansikte , det tycker hon om. sen ligger hon på sidan. vet att rygg läge rekomenderas men sidan ska tydligen va ok oxå. hon kramar on snutten och så somnar hon. men visst nappen åker ut då och då ändå.

kram på dig

hoppas han snart får lite ro. det e jobbigt när dom inte får det. sen är det ju faktiskt skönt med lite egentid oxå där dom sover.

2010-08-01 @ 19:02:01
Postat av: Anna & Melody

Men så söt han är då :=)

2010-08-04 @ 15:23:48
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0