Påbajsad - igen!

Yes, natten har varit bra framtill kanske 07 och efter har han har varit vaken i stort sett hela tiden.
Ätit 5ggr på 1timme men kan fortfarande inte somna utan mitt finger i munnen.

När min käre sambo vaknat ska jag fråga han om han kanske inte ska få nappen.
Bara på morgonen.
Det handlar om 2timmar kanske.
Jag vet, jag sviker mitt egna löfte till mig själv men Vincent äter ändå så pass bra från bröstet så.
Han har inte börjat suga sämre även fast han ibland får äta med bröstvårtsskydd på eller från flaska.
Vi får se hur vi gör men, 2timmar mer sömn skulle göra susen.
Nu sitter jag ju bara och tittar ut i lägenheten och väntar på att klockan ska gå snabbare.
Älskade lilla snutt <3
Btw: idag blev jag påbajsad av LillFisen igen och denna gång var det ingen fis utan ja, det RANN längs mina ben haha.


Idag står storhandling på agendan.
Mat och blöjor i stora lass ska inhandlas.
Ska försöka hitta tvättlappar som är rätt mjuka för den lilla rumpan eftersom att han bajsar massor och blir lite röd.
Kör både inotyolsalva och olja men måste hitta bra tvättlappar.
Tips?

Nu ska jag passa på att äta frukost för den lille har tagit en tupplur.
Ha en bra dag!



Jag älskar dig! <3

Kommentarer
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen o Ellen på jorden

hejsan!



Har samma funderingar kring napp. Magnus är ju hemma nästa vecka också men sen blir det nog napp. Ellen är väldigt snuttig och har ibland svårt att komma till ro, men med ett ´finger i munnen går det lättare. Man är ju som du säger orolig för att klabba till amningen så det är svårt att veta vad man ska göra. Alla har ju olika upplevelser men de flesta verkar säga att napp är ok. tom på bvc sa hon att bara amningen funkar så är napp ok. ví ska dit idag så ska se så hon går upp ordentligt i vikt så känns det också mer ok med napp.

Så söt han är er lille kille!!!!



KRAM

2010-06-10 @ 11:42:09
Postat av: Ulla u know

men söten!

2010-06-10 @ 17:40:19
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Den där Elin & Familj

Huggies tvättservetter utan parfym ÄGER!!!! Bara papper och vatten. superbra, de kan man tillome torka sig själv i ansiktet me (tro mig, det vill man inte me typ coops egna eller icas elelr nått :P)!!

de där me nappen kommer bli jättebra. Massor av amningsbebisar som har napp!! det är ju mer om de får mest mat i flaska när de är så där små som de bli knäppt när man ammar, men många vänjer sig vid det också, bara man 'övar' liksom. MEn det är nog inga roblems me nappen. Napp is the shit! (från en tidigare napphatande människa som aldrig någonsin skulle ge mitt barn en napp om de ens bad om det på bara knän)

2010-06-10 @ 22:38:36
URL: http://dendarelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0