Samma vecka - samma dag.

35+3 enligt barnmorskan.
Emilia dog då.
Snart är vi över den tröskeln också.
Vi är över den redan ikväll om Bönan nu behagas vakna och sparka till sin mamma JÄTTE hårt.
Tror jag kommer störa barnet i magen en del idag.
Ska snart inta ett glas kallvatten.
Allt för att jag ska bevisa för mig själv att vi klarar det.
För det gör vi.
Det måste vi.
Känns bara så himla konstigt liksom, otroligt, svårt.
Om Bönan klarar sig i magen betyder det att vi har ett barn inom några veckor, ett levande barn vilket jag har jätte svårt att föreställa mig.
Jag vill, jag hoppas, jag önskar MEN - jag tror på det när jag ser det. När jag hör det. När jag känner det.

Dagen Emilia dog är ju extremt svår.
Jag vill inte ens tänka på det eftersom att den ger mig otroligt mycket ångest.
Känslan av panik.
Stå där i duschen med sitt döda barn i magen.
Det går inte att föreställa sig, man vill inte föreställa sig det.

Därför är det ganska skönt att vi ska på tillväxt ultraljud idag.
Få se denna tokiga Böna som terroriserar mig invändigt.
Få se Emilias syskon leva på för fullt även denna vecka som vi vill hoppa över.
Nu är den vaken btw.
TUR, annars hade jag sprungit några varv - not.
Har rätt ont i baken så, jag håller mig lugn. Dagen kommer ändå innehålla massa spring då.

Tror jag ska in i duschen nu.
Vi hörs efter ultraljudet, ha en bra dag :)
<3

Kommentarer
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen

förstår att det känns tufft idag. man tar inget för givet. tacksam är man varenda gång bäbisen rör sig därinne även om det kan göra ont ibland.

njut nu av tjuvkiken på ul.

kram

2010-05-11 @ 10:25:50
URL: http://www.solvanda.nu
Postat av: Anna

Förstår att det här måste vara en jobbig dag för er. Men ni kommer att ta er igenom den - och det kommer Bönan också att göra!

Vad skönt att ni ska få gå på UL just idag.

Idag behöver ni nog få se Bönan mer än någonsin kan jag tro...

Tänker på dig och sänder över en massa styrkekramar!

Lycka till på UL nu gumman.

Kram kram

2010-05-11 @ 13:09:26
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Åh vad spännande! Jag kommer sitta klistrad vid din blogg närmsta dagarna ;)

2010-05-11 @ 13:15:35
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: sandra & Nickolai

Åh, vad hemskt.

Kan inte föreställa mig känslan av hur det känns! Lycka till!

2010-05-11 @ 14:20:33
URL: http://mybabiesandi.blogg.se/
Postat av: Emma & Theo

va bra då :) kul att få se bönisen igen :D tungt att det e samma dag som emilia dog, men ni klarar det här och hon kommer att få ett jättefint småsyskon :) här är det bar abra, min lilla plutt e lite extra mammig i dag hihi. massa kramar från oss

2010-05-11 @ 15:12:39
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

tack för din röst:) tävlingen är avgjord kika in vinnaren:)

2010-05-11 @ 16:13:07
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0