Måndag och gröt.

Veckan känns fullspäckad på något sätt.
Har en massa att göra hela veckan.
Första gången på evigheter typ.

Vet ni vad vi ska göra idag?
Vi ska ge Vincent lite gröt.
Jag har hela tiden sagt att "nej, 6mån tidigast" men eftersom att jag är så pass nervös och så, så tänkte vi att idag får vara dagen då Vincent får smaka gröt.
Kanske lugnar mina nerver också om jag inte går och tänker på "6mån, 6mån" hela tiden.
Eftersom att han kommer få smaka så lite varje dag så kanske det är lika bra.
Också med tanke på att min mjölk bara vill finnas på dagarna och på kvällen får han ersättning.
Vår lillfis har börjat bli en storfis nu.
På söndag är han 5månader liksom.

5månader, över 8kg och ett jädrans charmtroll.

Han ligger just nu och vilar i babysittern.
Funderar på att ge gröten vid 15 tiden.
Det är inte för tidigt och inte för sent. Efter 17 skulle vara praktiskt taget omöjligt eftersom att Vincent är lite av en trött kille och ja, ju tidigare dessto bättre egentligen.
Kan tänka mig senare när han ska äta middag.
Det får ju bli vid 17 absolut senast eftersom att han somnar ca 19.
Älsklingen.

Ne, nu ska jag kika runt lite på nätet och sen titta lite tv.
Ha en bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0