Vincents dop!

"Jag döper dig Vincent Alexis Zacharias,
i faderns sonens och den heliga andens namn. Amen"


Vaknade på morgonen med sprängande huvudvärk men, i med 2 alvedon och sen äta frukost.
Såg till att allting var färdigt och sen kom mamma och hämtade sakerna.

Vi klädde på oss och gick till kyrkan där vi fixade iordning allting.
LillFisen låg i vagnen och slummrade hela förmiddagen vilket var lika bra, jag var super stressen själv.

Dukade 3st fina långbord med allt man kan behöva till kaffe och tårta, ställde fram blommor och förberedde det sista. För övrigtvar tårtorna super fina, hade beställt 3vita och 3 ljusblåa!
Sen började släkten komma.
Vincent hann få mat och sen gick vi till ett rum där han skulle få på sig dopklänningen.
Prästen tyckte att "Oj vad mycket folk och mycket unga. Måste vara mycket kompisar!"
Svar nej. Vi hade bjudit 4kompisar och sen Vincents gudmors mamma med hennes familj, annars var det bara släkt.
Vi hade dukat för 72 personer och det var 6st som inte kunde närvara under fikat så, alltså var det 78personer som kom.

Inne i kyrkan gick allting bara bra.
Vincent var kolugn men gillade inte det kalla vattnet på huvudet.
Vattnet hade min farmor och farfar tagit i från en källa i Evian i Frankrike. Den källan är tydligen känd för vattnet, många åker dit och hämtar vatten som sägs vara speciellt så. Det var lite roligt!
Sarah, min vän sedan 19år tillbaka är numera också Vincents gudmor. Känns lite speciellt.

Hur kul som hellst var det och de var en väldigt fin dag för Vincent (som sov i vagnen hela tiden).
Han fick många presenter och har redan hunnit uppskatta en spegel man kan sätta fast i spjälsängen.
Halsband fick han också men de får ni inte se ;P. Och en spargris i form av en ljusblå krona som jag inte fotat än.

Vi får tacka alla som kom och gjorde Vincents dag ännu finare!






Btw:

Lillfisen som var superfin i klänning!
Första och sista gången för hans del dock haha :)
Prästen ansåg att Vincent var ganska tung också - det är vår son det!
<3


Kommentarer
Postat av: mamma / mormor

Tack för en fin dag!

2010-09-05 @ 18:45:07
Postat av: tilda

så fin han är i dopklänningen :) kul att ni hade en trevlig dag!

2010-09-05 @ 21:08:07
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Ulla

var ett superfint dop<3

2010-09-05 @ 22:28:07
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Åh vad söt han är!

2010-09-06 @ 01:45:38
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Anna&Melody

Åh vad söt han var på dopet då :=) Jättegullig!

Nu har jag haft huvudvärk sedan i onsdags tror jag...

Men för någon månad sedan (eller kanske 2 månader?) så hade jag en period då jag hade ont i huvudet och var yr och illamående i säkert 2-3 veckor. Vet inte vad det berodde på men jobbigt var det.

Vad roligt att göra fotavtryck hihi Blev dom bra då?

2010-09-06 @ 08:06:07
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: daddy cool

Tackar så mycket för ett fint dop.

Var rädd om tiden, den går på tok för fort!!

/Pappa o morfar

2010-09-06 @ 08:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0