Första dagen på förskolan.

Oj vilken kille vi har.
Han struntade i mig och körde sitt lilla rejs. Tittade, utforskade, smakade.
Han var inte blyg för fröknarna och han fick en puss på mun av en annan liten person.
VÄLKOMMEN DAGISBACILL!

Allt gick otroligt bra tills han skulle äta frukt då han blev tok arg på mir för att han inte fick hålla i en stor päronskiva.
Han hade inga planer på att sitta still så då tog jag bort den.
Gap och skrik, hej och hå.
Nappen in och fnusen i handen.
Fruktstunden övergick till sångstund och Vincent älskar att sjunga.
Han låg på mattan och tittade på sin ena fröken.
Gullunge!

Därefter så sa vi hej då och gick för att klä på oss.
Inga protester och han slank ner i vagnen.
Höll sig vaken tills vi kom hem, åt lunch och somnade sen.
Jag trodde att han skulle vara otroligt trött och sova ett bra tag men icke, 50minuter, ENDAST.
På hela dagen.
Förstår inte hur han orkar?
Han är ju liksom vaken ca 11timmar varje dag.

Medans Vincent sov så passade jag på att lämna han och J hemma.
Själv åkte jag och mamma för att plocka svamp.
Svampen, Lina: 1-0.
Det fanns 5st pytte små kantareller, en mini karljohan och en liten taggsvamp.
Får hålla ut. I mitten på september blir det till att plocka trattkantareller - yeey!

OperationHållaVaken pågick från 15:00 fram tills att han somnade som en stock 17:30.
Jag har tittat lite på tv och så men inser nu att, jag är trött.
Skall plocka i och ur diskmaskinen och sen ska jag lägga mig för att läsa "en god bok".

Kanske plocka fram kläder att ha på oss imorgon?
Ska ju trottsallt vara på förskolan mellan 9:30-15.
Blir verkligen en hel dag.
Ska bli roligt.

Enda jag kom att tänka på nu efter var att, nu är det liksom allvar.
Vi skolan in Vincent för att sedan låta han fortsätta där.
Vi ska lämna honom där 5dagar i veckan för att kunna jobba själva.
Snacka om att vi måste lära oss ta vara på tiden tillsammans sen.
Älsklingen skall vara hos andra. Jämt.
Det är konstigt. En konstig känsla.
Men, jag märkte idag hur bra det är för Vincent. Han trivdes som fisken i vattnet!

Nikolina: Vi köpte skor på DinSko, de va super!
Kan inte skriva till dig då du har lösen och jag kommer aldrig ihåg sånt!

Ha en trevligt kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna och Melly-Bell

Hej :)



Hur hade ni det i Skärgården??? Mysigt kan jag tro. Jag är lite avis faktiskt. Vore underbart med skärgårdssemester :)



Vi åker till Furuviks på minisemester imorgon :) det ska bli skoj. Titta på djuren och busa lite :)



Läser att ni håller på och skolar in Vincent på dagis också. Och det låter som att det går riktigt bra. Men jag förstår att det känns konstigt. Jag fasar lite för den dagen Melly ska börja hos dagmamma. Vi har sökt barnomsorg från 1 februari 2012. Fram tills dess har vi sökt vårdnadsbidrag. Men vi har inte fått svar på det än...

Men själva tanken på att någon annan människa ska spendera dagen med mitt barn känns helt....absurt!!! Jätteskumt!



Vad stor Vincent har blivit förresten. och du...han blir bara sötare och sötare för var dag som går. Vilken liten gullunge han är :)

2011-08-18 @ 14:02:29
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0