Måndag - Skogsdag.

Vi gick upp som valigt i morse och plockade ihop allt vi skulle ha med oss.
Extratröja, matlåda till mig, frukt i Vincents ryggsäck.
Fixade lite och hade oss men sen gick vi ut vid 8:30.
Skönt att regnet hade avtagit!

Kom till förskolan och väntade in alla barnen.
Regnkläderna på, självklart i detta väder. Inget hinder för en krypandes Vincent.
Sen gick vi till skogen.
Där upptäckte barnen en hel massa olika saker, hade sång/fruktsamling och hälsade på en älg.
Älgen var i form av en strumpa med piprensare till krona, super kul!
Vincent var inte rädd utan stödde sig på sina kamrater för att ta sig fram till den.

God frukt i duggregn!

Efter gick vi tillbaka till fsk och åt lunch.
Vincent ville inte ha någonting så han fick äta lite av min matlåda.
Trött som han var fick han gå och leka innan vilan för att ens hålla sig vaken.
Inne på vilan satt han i mitt knä i 5minuter och somnade sedan.
35-40minuter senare var det en liten V som inte ville sova!

Leka, busa, kasta boll, lyssna på musik, dansa, leka med lera, GÅ, titta på bilar och en mäng massa annat.
Jag gillar verkligen att vara med i hans dagar.
Har varit jätte roligt!

Vi gick hem, Vincent visade Jimmy att han faktiskt kan gå, vi åt middag och de badade tillsammans.
Efter vällingen somnade V direkt, som vanligt!

Imorgon är det tisdag och det betyder - första dagen att lämna!
Jag har en känsla av att det kommer att gå super bra :), hoppas verkligen på det iaf!
Skulle bli förvånad om han blev jätte ledsen alltså.

Men men. Nu kaffe och Breaking Bad.
Tjing.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Man skulle vilja vara en mygga i taket på fsk. Vill se Vincent med sina nya kompisar :-)

2011-08-22 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0