Det sista och ett "Jag älskar dig".

Jag och mamma åkte till Grimsta för att hämta det sista ur lägenheten.
Idag gick det upp för mig att vi verkligen inte kommer vara där mer.
Alla doften.
Alla minnen.
Allt smärtsamt.
All glädje.
Emilia.
Ny graviditet.
Ja, på 2år när vi bodde där så har vi gått igenom så himla mycket.
Nu har jag lagt Grimsta i ryggsäcken och börjar på ett nytt kapitel i mitt, Vårt, liv.

Bilen fylldes. Inte till bredden men bakluckan blev ganska full.
Åkte till Emilia och tände ett ljus.
Varje gång jag ska gå därifrån så viskar jag att "jag älskar dig". För det gör jag.

Åkte hem, hämtade Vincent och åkte till Coop.
Mat, mat, mat.

Hem och tacka mamma för idag.
Vincent skulle äta middag och jag satt och försökte roa en trött kille.

När han satt och åt så kikade jag på Emilias album.
Det gick upp för mig än en gång att det är hon som ligger i urnan.
I jorden.
Ensam.
På en kyrkogård.
Fatta att dt gör lika ont fortfarande.
Det går över men absolut inte så som man tror.
Det går verkligen i vågor just nu och tårarna kan bara börja rinna.

Men - Jag tackar oerhört för Vincent.
Han är min gosegubbe och han betyder verkligen allting för mig.

Han åt välling och låg i sin säng och finurlade.
Längst uppe i hans säng har han en napp samling med 9nappar.
Kollade en gång och då hade han en grön.
5min senare så hade han en blå.
Han ligger alltså och smakar på flera av napparna :D

Aja. Nu ska jag ta hand om kalopsen som puttrar på spisen.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Åh, förstår att det måste känts när du lämnade lägenheten.. så kommer jag känna för den här också när vi flyttar nu i nästa vecka! Det är verkligen som kapitel..

2011-01-29 @ 01:21:26
URL: http://nikolinas.bloggplatsen.se
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen och Ellen på jorden

jag gråter när jag läser och känner med dig.

stor varm kram på dig

/stina

2011-01-29 @ 19:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0