Han håller modet uppe.

Ja, det verkar vara kräksjukan men idag har han fått behålla både vatten, blåbär och lite gröt.
Förstå hur det måste kännas att vara superhungrig?
Han äter ju annars ganska mycket så, från det till lite vatten på sked. Usch!

Igår som sagt.
Vi mötte Emilia och Meja för en liten tur till söder.
Vi promenerade över Skanstullsbron och vi hade tur, solen sken.
In i Ringen, kikade lite och fortsatte sen till Gunnarssons där vi åt lunch.
Gick förbi Stockhome, helt underbar affär alltså!
Vidare till Lindex och köpte 4tröjor/bodys till Vincent.
Tur att vi köpte kläder annars skulle min käre son fått vara utan kläder typ. Iof så fick han låna en av Meja men, tur att vi hade.

Vi promenerade tillbaka över Skanstullsbron och på slutet av bron så märke jag att Vincent rör sig. Han låg och sov innan.
Jahapp. Hela åkpåsen, alla kläder, filter, allt.
Hela han.
I örat.
I ögonen.
Gud vad jag tyckte synd om dig Vincent.
Tur att Emilia var med annars vet jag inte vad jag hade gjort alltså. Stöd!

Mamma kom och hämtade oss vilket var otroligt snällt eftersom V knappt hade kläder på sig, hela vagnen var blöt och ja, jag grät.
Var bara att åka till min mamma, plocka isär vagnklädseln och kasta in allting i tvättmaskinen.
Jaga torktumlare. Tur att grannen har så vi kunde låna!

Prinsen fortsatte att kräkas och febern steg.
Konstigt nog höll han modet uppe.
Natten var helt okej faktiskt trotts en liten sjukling.

Och så idag då.
Vincent har fått behålla allt han fått i sig.
Febern är lite lägre pga alvedonen.
Hans mage är i riktig obalans.
Men vet ni? Har pratar och ler ändå. Helt knasigt att han orkar det!
Min älsklingsgubbe.

Tydligen så har Mejsan också blivit sjuk och kräkts i sin nya bilstol så, vi skickar tankar till henne också och hoppas hon kommer lindrigt undan.

Hoppas ni har det bra iaf.
Vincent sover just nu, min moder ligger breve och tittar på tv och jag sitter här.
Skulle ju egentligen på middag idag men nej, jag går ingenstans när klimpen är sjuk.

(Jag har gråtet X antal ggr när jag tittat på han idag. Jag tycker synd om han.)
<3

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Åh lilla plutt. Ellinore var magsjuk för nån vecka sen också. Verkligen hemskt att se dom må så :(

Kramar

2011-03-11 @ 16:34:53
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen och Ellen på jorden

krya på dig vincent!

kramar ellen

2011-03-11 @ 21:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0