Har ni tänkt på detta?

Har ni märkt att varannan vecka så är jag och Vincent uppbokade exakt varje dag?
Eller 6/7 för att vara lite mer ärlig haha.

Jimmy jobbar ju varannan vecka dvs att han sover på dagarna varannan vecka.
För att han skall kunna sova så håller vi oss borta.
Det fungerar ganska bra faktiskt.
Vi åker väl ungefär runt 9 och kommer hem till Vincents middag kl 16:00.
Är ganska skönt att bara kunna dra iväg och göra det vi tycker är roligt.
Vet inte riktigt om min käre sambo uppskattar att fika med mina vänne, snacka en massa skit och bara vara mammor.
Från att ha suttit ihop så har jag numera lite frihet.
Alla människor behöver utrymme. Det är inte hälsosamt att aldrig vara ifrån varandra.

Men iaf. Han jobbar och vi håller oss borta de veckorna han sover.
När han är ledig så passar vi på att umgås som den familj vi är och vi har äntligen börjat finputtsa lite på vårat hem.
Har varit rätt mycket skit över allt. Kartonger och sånt som vi inte vetat vart det skall stå.

Men sen är ju frågan, vad gör jag och Vincent?
- Vi träffar någon av Vincents kompisar. Och mina kompisar :)
- Vi promenerar.
- Vi promenerar och tar en fika ute.
- Vi fikar.
- Vi går och tittar på getterna.
- Vi hälsar på någon i familjen.'
- Vi åker till Emilias grav.

Det där var ju egentligen inte så mycket men, vi gör en hel del.
Och jag älskar att vara med Vincent.

Jag har så otroligt roligt med han.
Ibland så tittar han bara på mig och börjar skratta.
Som idag i badet. Tog ankan och sa "Kvack, kvack!". JÖSSES vad han skrattade.
Han skrattade hur länge som hellst.
Mitt hjärta blir tokvarmt och jag känner verkligen hur mycket jag älskar den dör korven.
10månaders korven.
Snart 1år.

ETT ÅR? Då blir det kalas?
Då skall man ha tårta. Och presenter. Och fina kläder.
Jag ser fram emot Vincents kalas alltså.
Kanske ett utav de få som man verkligen ser fram emot.
Sen när de bli 7år och vill ha "de närmsta 56vännerna och en stor elefant, en levande, sen en Ipadx756c (über inne då säger vi) och en Dodge Hemi", då ger jag upp.

Men men mina kära vänner.
Det var lite tankar från en otroligt trött mamma.
Kanske ska jag äta upp min minigodispåse och gå och lägga mig?
Låter som en super ide!

Imorgon på agendan: Till Micaela och titta på hennes nya hus, träffa Annelie och sen gå till min far.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0