Du dimmiga lördag.

Vi sov inte gott natten till idag.
Eller jo, gott när vi väl sov men ... Vincent ville vakna stup i kvarten och vara vaken 1,5timme.
Sedan blev det till att gå upp 06 så, jag var så jäkla trött när klockan var 8.
Han somnade inte om vilket jag hade hoppats på så, jag struntade i att sova.

LillGosen somnade istället vid 10-10:30 och sov till 12:15.
Jag hann då städa och plocka undan vilket var skönt!

Sen hade vi seriöst astråkigt.
Vi rensade och vek Jimmys kläder, la in ren tvätt osv osv.
Byggde högt torn med duplo vilket iof inte alls var tråkigt.
Sen gick vi ut.
Oj alltså, det har ju blivit mycket kallare ute på bara några dagar.
Vi gick till kollonilotten för att kika hur det såg ut, vidare till "vägenmellanskogen" som jag kallar den.
Där fick Vincent gå själv och det tog lång tid att ta oss fram men, hur mysigt som hellst.
Jag har ju börjat ha med mig kameran igen så, det är roligt att ta lite nya kort!

Ner i vagnen igen för att gå till ica.
Köpte danonino till Vincent. Han gillar de plus att han verkligen vill äta själv ur den lilla behållaren.
Så då får han det.
Sen köpte jag smör och mjöl för jag blev sugen på paj.
Rabarberpaj för att vara exakt.

Hem, förbereda maten och fixa pajen.
Vincent ville inte alls ha kyckling och ris så han nöjde sig med en macka och banan.
Hade det inte varit 30min innan välling/sov dags så hade han fått något annat men, han verkade nöjd ändå.

Imorgon är det farsdag och vi ska hem till pappa på fika vid 15.
Ska bli trevligt faktiskt. Vi ses inte varje dag direkt.

Och sen är det måndag.
En ny arbetsvecka.
Nya tag.
Och sen efter 2veckor är det första advent.
Jisses.
Sakta i backarna kanske?

Här kommer två bilder på vår gos.




Tjing.

Kommentarer
Postat av: Anna

Melody har haft en hel del sånna nätter också på senaste. Vill inte sova. I natt var första gången på LÄNGE som hon sov en hel natt utan att vakna... Var riktigt skönt att få sova ordentligt faktiskt! Välbehövligt.

Har ni haft en fin helg? Hoppas det.

Kramen

2011-11-14 @ 09:19:40
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0