Lilla sjukling!

Vincent har fortfarand feber.
Tänkte ta tempen på han idag för att se om febern var borta eftersom att han var pigg och glad men icke, 39.4 hade den lilla gossen!
Fy, det jobbigaste är ju ändå att trotts den höga febern så är han pigg och glad. Varför det är jobbigt?
Jo för att han gillar intee riktigt att vara hemma när han är pigg och uttråkad.
Idag blev det en massa lek hemma, han plockade fram alla sina leksaker.
Vi byggde med duplo.
Kastade flaskor.
Läste bok.
Gjorde julkort.
Plockade ur diskmaskinen tillsammans.
Körde med bilar.
Osv, osv.

Han sov ca 1timmes lunch och var därefter rosig om kinderna och glansig på ögonen.
Undrar om denna feber skulle infunnit sig om han inte hade fått 18månaders sprutan?
Tycker iaf synd om han.
Enda som verkligen är skönt för han är att sitta i vagnen, fullt påklädd och få andas kallluft.
Han gillar att vara ute.
Det är om en räddning.

Imorgon ska jag jobba.
Jimmy är hemma med sjuklingen.
Jobbar till 16 så det blir till att åka hem direkt efter.
Och så blir det resten av veckan, om det ens fungerar.
Får dåligt samvete när febern är så hög.
Fast det är ju knappast mitt fel.

Men men.
Snart sova.
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Men plutten - stackarn!

Jag hittade min gina-tunika idag - du vet den som du får klyfta i! lycka! Och den är i MEDIUM haha

2011-11-28 @ 20:56:10
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: mormor/mamma

Liten sjukling. Krama om honom från oss!!

2011-11-29 @ 09:12:16
Postat av: stina

inget kul med sjuka barn! ellen ska fåsin spruta den 12 så hon hinner väl bli sjuk o frisk innan jul.hon fick feber o prickar av förra sprutan. de andra har hon inte reagerat på.

jag njuter för fullt nu om 1 1/2 månad är det dags för allvar.kram

2011-11-29 @ 12:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0