Måndag, kallt och hundbajs.

Lämnade Vincent vilket gick jätte bra även fast vi varit hemma i fyra dagar.
Cyklade till jobbet och blev hur svettig som hellst.
Slutade 15:30 och cyklade därefter till Vincents förskola.

Mötte hans fröken som sa att han hade haft det bra idag.
Ätit, sovit 1timme och haft det bra.
Men att han hade frusit när de var ute.
Han var kall! Att jag inte fattat det tidigare.
Jag kände mig genast urusel som lät mitt barn gå runt och frysa.
Får införskaffa ett par termobyxor för skaljacka och fleece räcker än så länge.
Och overall vill jag verkligen vänta med tills det blir riktigt kallt.
Känns som att om man börjar för tidigt med det kommer han frysa när det är -grader.
Men å andra sidan vill jag inte att han ska frysa.
Får kika efter ett par lite tjockare i helgen.

Annars då?
Jag måste sätta igång med pluggandet.
Har ett par uppgifter kvar att göra.
Blir väl lättare när min data kommit som jag faktiskt köpt.
Min första egna bärbara haha. Eller som jag betalat iaf!

Och mer.
Varje dag när vi går hem så går jag och hoppas att jag/ vagnen inte gått/dragits i hundbajs.
Det är ju bara det äckligaste jag vet.
Men så idag, helvetesjävlaskit, så upptäcker jag i porten att det är brunt på hjulet.
GAAAAH!!!
Upp utanför dörren, på med plastpåsar på hjulen för att sedan tvätta av det när Vincent sover.
Ska det vara så jävla svårt att plocka upp bajs på TROTTOAREN?!?!?!??
Förstår inte vad problemet är.
Barn går där.
Jag tror inte en hundägare vill ta ansvaret om ett barn typ får i sig skiten vilket faktiskt kan hända.
Blir så otroligt irriterad.
Det luktar.
Visserligen inte när jag hade fått på plastpåsarna men annars.
UUÄCK!

Nu ska jag äta en macka och sen titta nyheterna.
Att unna mig en tidig sovkväll ska jag också göra då allt redan är fixat i hemmet :)
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0