Svampplockning.

Igår var jag och mamma och plockade svamp.
Plockade 1,5korg full med trattkantareller och lite annat.
Vincent var i parken och lekte med Arne så, vi tog god tid på oss!
Hur skönt som hellst att komma ut i skogen.
Inte en människa.

Hem till mamma för att äta middag och för att börja rensa svampen.
Arne och Vincent kom efter ett tag så jag hann rensa en hel del.
Eftersom att jag själv inte äter svamp så ska jag ge det till Jimmys mamma.
Var över med en påse till min kollega också.
Och Micaela ska få en.

Mer då?
Vi har dammsugit lägenheten.
Ska börja plocka undan lite nu medan Vincent sover.
Han somnade i vagnen precis när vi klev innanför dörren.

Senare efter lunch så blir det en promenad till kollonilotten.
Ska ta hem gurkor och kolla om det finns hallon.
Inget mer.

Vi hörs senare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0