Bra dag!

Vaknade som vanligt kl 5 i morse, inte för att jag ville utan för att Vincent har fått det som en grej.
Så sjukt tidigt.
Det går heller inte att få han att somna om.
Vi var hemma tills efter lunch och redan vid 10 så var det "operation hållavaken".
Lunchen åt vi iaf och sedan gick vi till koloniotten.
Vincent somnade här hemma i vagnen och ja, han vaknade när vi hade kommit till lotten.
25min senare alltså.
Och sen dess har han varit vaken.
Blev till att hålla han vaken från 15:30 för han hade nog gärna kunnat somna redan då, men icke.
Han var vaken till 19:25 iaf så, han har varit otroligt duktig idag med inte så himla mycket gnäll faktiskt.
Jag själv känner mig så sinnessjukt jävla trött att jag bara skulle vilja sova men, vill se lite schlager.
Men det börjar 21? Och håller på till 00:15?
Det är ju bara till att glömma att hålla mig vaken så länge.
Max till Loreens uppträdande.


På lotten iaf så hade vi det otroligt skönt.
Vädret var sisådär men trotts molnigt så har jag fått färg i nacken.
Och överallt annars men, mest i nacken.
Vincent hjälpte faktiskt till idag och satte morötter och polkabetor. Ska verkligen bli spännande att se hur det kommer växa eftersom han la ju ut på sitt sätt.
Sen fick han två hinkar med vatten i som han satt och plaskade med. Hällde i, kastade stenar i, smakade och ja, ni vet allt barn gör med vatten.
Kul hade han iaf!
Han hjälpte även mig att kratta i en pallkrage med sin egna lilla kratta.
För underbar alltså!

Men men.
Dörrarna är öppna för att släppa in lite fräsch luft.
Barn ute på gården och de flesta grillar.
Det doftar verkligen gott utifrån men även från mitt köksbord.
En vas med syrener står och ger lite liv åt köket.
Härligt!


En sak till, som jag verkligen har svårt för.
Fläktarna eller vad det nu är i detta hem låter som getingar.
Och vad hatar jag mest?
Jo, getingar.
Blir ju totalt paranoid och tror att de surrar överallt här inne.
Blä!


God kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0