Tomheten.

Idag är en sån där dag som jag tycker allt är orättvist.
Jag vill väll också kunna gå runt med våran barnvagn och vara stolt för vad som ligger i den!
Det är en stor skillnad att vara stolt över Emilia som Ängel, vi har ju inte henne här.

Nästa fredag var hon egentligen beräknad...
090403.
Det är inte långt kvar tills dess men efter det datumet blir det ingen skillnad iaf.
Allt kommer fortfarand vara lika tomt.

Jag har inte gråtit mycket på senaste tiden men nu är allting så jobbigt.
Jag vill väll också visa att jag är den mamman jag faktiskt är.
Jag vill väll också behöva byta tröja pga att brösten läcker.
Jag vill väll också ha en kräkig bebis som inte sover.
Jag vill väll också ha en bebis som känner igen ens röst.
Jag vill väl också ha en bebis som älskar en tillbaka.
Jag vill ha Emilia.

Det är inte Emilia jag gråter för.
Det är orättvisan
Det är avundsjukheten
Det är ilskan
Det är tomheten
Det är allt oförklarligt
För det är oförklarligt

Vi som verkligen inte visste i början om vi skulle behålla barnet. Vi velade fram och tillbaka sen var det väl jag som bestämde att nu ska vi bli föräldrar. 9 månader av lycka/ surhet / ilska / gladhet / förväntan går och en dag så är allt bara slut. Nu måste vi börja om på nytt och denna gång är det ingen Emilia som kommer utan en helt annan.
Men jag som vill ha Emilia.


Fick iaf världens finaste halsband av en flicka på dagis.
Det står "Ängel" på det med en rosa pärla och hjärtan.
Det halsbandet får mig att tänka på vår dotter.

Kommentarer
Postat av: sara

<3

2009-03-26 @ 21:22:46
Postat av: Lela

vet jag med <3 miss u

2009-03-26 @ 22:01:20
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Elin

Ush, ja det är allt bra orättvist, det tycker vi alla och kan inte förstå varför. Tänker på er varje dag, och lilla fina E.

2009-03-28 @ 11:16:29
URL: http://dendarelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0