Ska jag berätta?

När man är hemma och sjukskriven så är det ju nästan samma sak som när man är hemma och har hemmafru som sitt jobb.
Många anser att "det är väl inte så jobbigt att vara hemma" MEN, vet ni hur mycket det är som ska fixas?
Det är inte bara chillidill och ligga i soffan varje dag.
Nej, man ser all skit och måste ta bort det.
Iaf jag.
Här är en liten lista på vad jag bara gör.
Tänk sen när Bönan kommer, då blir listan ännu längre.

- Plocka upp från golvet.
- Diska.
- Plocka bort disken.
- Torka av diskbänken 375ggr per dag.
- Duka till middagen.
- Rensa slasken och slänga sopor.
- Bädda sängen.
- Tvätta.
- Hänga upp tvätten.
- Ta bort den rena tvätten.
- Vika in den rena tvätten.
- Vattna blommorna.
- Ge fiskarna/ katten mat.
- Rensa kattlådan.
- Sopa om det är massa skit på golvet alternativt dammsuga.
- Städa de dagar det behövs.
- Öppna fönster så frisk luft kommer in.
- Sortera undan papper.
- Se till att bärbara telefonen är laddad.
- Rolla av soffan från katthår.
- Ringa försäkringskassor hit och dit.
- Snygga till på databordet och alla andra ytor.

Nu kan listan göras längre men det är svårt att komma på vad man gör av ren vana.
Jag skulle gärna vara hemmafru fast i ett fett hus och inte i en lägenhet.
Får bli sen när vi blivit stora.
:)

Kommentarer
Postat av: Finni

Jo och sen kostar dom runt 15 mille och då drar man snabbt upp hakan från golvet igen! Haha.



Nä, jag är en sådan där brud som gillar öl. Att sitta ute i solen med en iskall öl (och en cigg förut, men det kommer jag aldrig börja med igen!). Åh nu blev jag sugen! Alkisland here we come :P



Tack! Ska ju bara skriva på att jag är morsa och pappan är pappa så är det klart sedan. Så jäkla skönt! :)



Haha läser din fina lista. I början kommer du aldrig hinna göra något av det där. Var glad om du får tid till en dusch ;) Fast nu har jag blivit bortskämt eftersom Elliott kan ligga själv och underhålla sig medan jag fixar och donar. Hela morgonen har han legat bredvid mig medan jag suttit vid datorn :P Får nästan dåligt samvete för att jag inte leker med honom. Fast han blir typ bara sur om jag tar upp honom! Knäpp unge!

2010-04-06 @ 12:00:28
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0