Åka komunalt i Stockholm?

Jag som hade hoppats på att min man skulle komma hem idag men det ser seriöst mörkt ut.
Inga regional tåg går från Stälje och man kan inte garantera att de börjar gå senare heller.
Vanliga tågen har 30min trafik men det är kraftiga förseningar på gröna linjen med förstärkningsbussar mellan alvik och hässelby.
Seriöst, ska det verkligen behöva bli så här varje vinter?
Kalla det vad du vill men att vara oförberedda på vädret tror jag inte ett skit på.
Hur kan man varje år bli lika överraskad över att det kommer snö?
SL/ SJ och övrig trafik bör från och med detta år vara beredda på att det kommer att komma lika mycket som denna vinter även fast de kanske inte gör det.
Man kan inte skylla på att man inte visste att det skulle snöa.
BS säger jag.
Okej om vi bodde i LA och inte var vara med snö varje år men... vi bor ju faktiskt i ett land med olika årstider och lite förberedd kan man ju vara.

Får väl hålla tummarna att det löser sig någorlunda tills i morgon iaf då jag ska till specialmödravården.
Tänk att komma försent till den kollen, kanske inte kan få en ny tid denna veckan då.
Nej, jag får förbereda mig och åka 30min innan jag egentligen behöver åka.
1,5timme bör jag ju kunna hinna in till söder på.
Peppar, peppar!



Kommentarer
Postat av: Matilda

ja verkligen ! Det är allt värt några rivsår ;)

2010-02-21 @ 15:27:28
URL: http://lbm.blogg.se/
Postat av: Judit

nu var det väl kylan. växlarna är inte inställda på att hålla tempen i denna höga minusgrad. vilket inet har varit i sverige på hur mnåga år som helst... så idag är det förståligt.



däremot höstlöv, slask och några snöflingor vid december då är det varje år lika pinsam ursäkt!

2010-02-22 @ 21:50:19
URL: http://elektron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0