Lille Sömntuta!


Kolla min tuppkam! :)

Vincent har haft en seg dag idag alltså!
Ätit, kräkts, bytit blöja, ätit, kräkts & sovit.
Så har nästan hela dagen sett ut förutom vid lunch tid då han satt i babysittern.
Han är så himla gosig alltså. Ligger i bara blöja och svettas gör han också.
Alla små veck som han har fått, hur underbart är inte det?
Jag drunknar faktiskt i han.

Mig själv då.
Jag luktar väldigt äckligt faktiskt.
Jag luktar kräks.
Känner det tydligt varje gång jag får en vind emot mig men, det är ingen idé att duscha just nu då jag vet att jag kommer vara måltavla lite senare igen.
Sen luktar jag mjölk.
Mjölken i mina behållare sprutar ut när han ska äta.
Behöver nästan bara lägga han till bröstet och så börjar det spruta.
I hans ögon, näsa, mun, hela ansiktet, överallt!
Just idag är Vincents hår helt mjölkigt då mjölkspridaren varit på högtryck.
Det är otroligt vilken skillnad på mitt liv nu och då.
Jag älskar detta.

Jag älskar att prata med min son och att han faktiskt ler tillbaka.
Att han tittar på mig och vill vara nära.
Att han vänder sig åt det hållet min röst kommer ifrån.
Jag är lycklig att jag har han!

Dock blev det jobbigt en liten stund tidigare idag.
Jag hade satt in Vincents papper i en pärm som han fått och så tänkte jag fortsätta med lite andra papper jag såg.
Hittade ultraljudspapper från graviditeten med Emilia så jag tänkte passa på att lägga de i hennes låda.
Gick in i stora garderoben och plockade ner plastlådan som det står Emilia på.
Öppnar den för att lägga ner papperna och ja, där står jag och plockar med sakerna som tillhör vår döda dotter.
Hennes album ligger fortfarande framme men andra saker.
De ligger i en låda.
På en hylla i garderoben.
Jag plockade fram en del känslor med den där lådan.
Sorgen.
Sorgen av att faktiskt ha förlorat våran dotter.
Jag är inte otacksam Vincent för jag älskar han otroligt högt men, hade inte Emilia dött så hade han inte funnits.
Det är negativt att Emilia dog.
Det är positivt att vi fick Vincent.
Varje gång jag tänker så, så får jag det till att det var positivt att Emilia dog för annars hade inte Vincent varit här men, hur kan det vara positivt att ett barn dör?
Sjukt invecklat och det går inte att förstå.
Blä.


Nu ska jag titta lite på mitt barn.
Hej.

Kommentarer
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen o Ellen på jorden

jag förstår vad du menar



kramar

2010-06-22 @ 18:48:33
Postat av: Elin {Mamma till Theo och ängeln Meja}

Jag förstår precis känslorna du menar. Dom är sjukt jobbiga! Jag känner precis likadant när jag tittar på min underbara son, att om Meja inte hade dött så hade jag inte haft Theo, men det är fortfarande inte positivt att Meja dog och i ditt fall Emilia!

2010-06-22 @ 19:02:02
URL: http://pruppen1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0