Jag är lite smått arg.

Och nej det var inte Vincent som väckte mig utan min sambo som väckte oss.

Sanningen om att han alltid gör illa sig i samband med alkohol är ett faktum.
Han ramlade igår och åkte till akuten.
Blir ingen mys lördag idag heller. Det blir en promenad med Annelie och ett försök att roa mig själv ytterliggare en kväll.

Han ringde mig från ambulansen igår och jag kände bara: "Låt mig sova igen, snälla!".
Kanske är hjärtlös men alltså, är man van så är man.
Var emot denna spontana utgång från början och jag kan erkänna.
Jag är rätt arg.

Ska det krävas att han dör innan han fattar att han inte ska gå ut?
Ska det krävas att han mister oss innan han fattar att han inte ska gå ut?

Nu tänker ni: "Men jisses Lina, karln ska väl få gå ut och dricka lite. Var inte så kontrollerande!"
Men vet ni egentligen hur det är?

Första gångerna han gick ut för ett par år sedan så hade jag typ magsår för han blev hur förvirrad som helst.
Han slutade mer eller mindre att gå ut för att han upptäckte själv att det bara blev fel.
Varje gång efter det, mer eller mindre, det rör sig kanske om 6ggr - då har det hänt ngt.
Han har ju blivit misshandlad, knivhuggen och jag vet inte allt.
Och seriöst, jag pallar inte om han ska gå ut igen.
Jag är seriöst otroligt jävla trött på att han inte inser att han ska stanna hemma.
Och, försöker hans kompis få ut han igen så ska jag fan se till de inte är vänner igen.

GAAAAAHHHH.
Lite smått irriterad.
Visst, kanske 1% av mig tycker synd om han men inte mer.
Kan ju säga att det är tur att hans jobb inte börjar imorgon för snygg i ansiktet just nu, det är han inte.

Jag är sur.
Jag är trött som fan.
Jag är besviken.
Jag är irriterad.
Vincent gör faktiskt inte saken bättre den lilla korven.
Han är hur gnällig som helst. Han hade VERKLIGEN behövt sova mer!

Jaja.
Idag står detta på agendan:
- Promenad.
- Planera veckans mat.
- Njuta av EN kaka och kanske lite übermörk choklad.
- Stoppa in disk i diskmaskinen haha. Jag älskar den.


Och nej. Jag skrev inte detta för att min kära sambo skulle bli arg och ta åt sig.
Jag måste bara få ventilera, annars spricker jag.

Kommentarer
Postat av: Ulla

<3 om du har tråkit kan du bara sätta dig på bussen hit 3 minuter typ. Vi ska vara barnvakt ikväll=) miss u!

2011-01-22 @ 15:15:54
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0