Jag ber om ursäkt - långt inlägg!

Börjar med att lägga upp några bilder från dessa dagar.
Promenad med Annelie, titta getter och invigning av den nya mössan.




Jag har inte orkat blogga.
Suttit vid datorn men varit tom på ord.
När det är så finns det ingen anledning att ens försöka sig på att skriva.
Sorry för det!

Här hemma är pappa J ledig så vi alla kan umgås på dagarna.
Vi har fixat lite här hemma, Vincent har varit i stan med sin pappa, jag har hunnit städa och ja, vi har gjort en massa saker.
Det jag uppskattar mest är väl att vi går och tittar på getterna ibland.
Är faktiskt roligt.
Sen att se Vincent när han träffar Annelies hund Zita.
Hans ögon lyser.
Han följer varje steg hon tar.
Han klappar henne och pratar med henne.

Jo. Vi var och lämnade nycklarna till lägenheten häromdagen.
Oj vad det kändeskonstigt.
Jag gick runt i lägenheten och bara kollade av, kände läget.
Gick ut på balkongen och bara andades.
Jag älskar den där balkongen.
En del av mitt hjärta finns i Grimsta, det är sant, Jag trivdes fan skit bra nu när jag tänker efter.
Om jag inte ska bo på södra sidan hela mitt liv så ska Vällingby bli vårat hem igen.
Någon som bygger ett fett hus åt mig i Grimstaskogen? haha
Vi åkte även förbi Emilias grav på vägen hem.
Direkt när vi kom in på kyrkogården sken Vincent som en sol och började prata.
Vincent fick komma upp ur vagnen och titta på graven vilket han verkar uppskatta :).
Han vet inte vad det är han tittar på men han kommer förstå, tids nog.

Med tanke på Emilia.
Imorgon så har det gått två år sedan hon dog i min mage.
Den värsta dagen i mitt liv.
Tyvärr känner jag mig otroligt tom just i denna sekund så jag överlåter detta till morgon dagen.
Imorgon ska jag åka och hämta upp Rosarrangemanget som skall pryda hennes grav.
Ska få sällskap av Sarah och Wilmer dit och sen åker jag hem till mina killar.
Att sitta på tunnelbanan själv kan vara skönt.
Kunna tänka utan att behöva rikta uppmärksamheten mot lillfisen.

Aja.
Jag ska ta och dricka mitt kaffe nu.
Vänta på att jag ska gå och sova.
Vänta på dagen.
Men ni vet att det är två dagarn va?
Emilia dog i magen 3/4 och föddes den 4/3.
Jag har valt att lägga blommor i morgon och 3/3 står på gravstenen.
Det var då hon dog - hemsk dag.
4/3 var då hon föddes och vi hade det ganska bra. Om detta låter konstigt så, gå tillbaka och läs i bloggen.

Men nu mina vänner.
Jag hoppas ni håller er till i morgon för nu måste jag dricka kaffe.
Ha en bra kväll :)

Kommentarer
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen och Ellen på jorden

hej

förstår att det är extra tungt dessa dagar.

kommer att tänka på dig

lilla Emilia kommer att få det så fint på sin grav.

stor varm kram

/stina

2011-03-02 @ 20:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0