Ännu en kväll i V-by.

God dagens filliagens.
Idag har varit en sån där dag som inte innehållit mycket alls.
Vaknade och åt frukost, satte mig och tittade på tv och ... inge mer. Har iof tvättat lite och bytt lakan i sängen.
Jo, jag har ju sytt också.
Fixade och bytte tyg på skumgummigrejjen uppe på skötbordet samt sydde kanter.
Blev ruskigt nöjd.
Varför jag valde ljusblått tyg är för att vi har blåa saker inne i badrummet och att jag ville att det skulle matcha.
Så svårt att hitta en neutral färg som inte skriker POJKE eller FLICKA. Visst blått är ju mer pojkaktigt men det är fortfarande små Mimmisar på tyget så, jag är nöjd :)

Antingen så ska jag fortsätta att sy klart sidorna. Vill gärna täcka så att man inte ser in i själva skötbordet så, skall göra det snarast.
Tyget till sidorna är mörkblått.





Kommer bli himla bra sen med mörkblå kanter!


Jo. Det spänner inte lika mycket nu när jag sitter ner och tar det lugnt utan nu får jag knappt någon luft haha.
Är det inte det ena så är det de andra.
Även fast det gör ont för jämnan så har jag en mycket bra dag idag. Jag blir helt glad av att pyssla och göra saker som jag tycker är kul och som jag kan koncentrera mig på.
Sy är dessutom roligt, synd bara att man inte har en massa tyg hemma.

Imorgon är det ju mammagrupp mellan 10-13 och därefter ska jag hämta fotografierna. Ska bli kul att se vilka vi ska ha framme och vilka som skall in i album. Jag är ju rätt mycket för att ha fotografier framme osv så. Måste iof köpa några fina ramar till!

Broccoligratäng till middag!

Katching.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad fint det blev!!!! Du har en stor del farmor i dig - kan det där med att sy! Puss

2009-02-10 @ 18:35:02
Postat av: sara

va du e duktig tjockis:)

2009-02-10 @ 20:06:04
Postat av: Judit

Hörde vad du hälsade i telefonen - jag ska alltid utmana dig din filur! :D

2009-02-10 @ 20:44:22
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Lela

Va duktig du e=)

2009-02-10 @ 22:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0