Nej, jag vill inte tänka, jag vill sova!

Ja, jag är uppe tidigt idag med.
Blir ni aldrig förvånade?!
Jag har ju semester .....

Promenixat Zita, ätit frukost och sagt hej då till älsk.
Ska lägga mig i soffan och sova en stund som vanligt.

Idag händer verkligen ingenting men jag skall väl försöka vara effektiv på något sätt.
Ska gå till kiosken och köpa Sopranos!!!! 
Det får jag ju inte glömma, det är ju den 7e dvd´n nu så, den får jag inte missa.

Jo en sak till.
Tiden efter att jag födde Emilia så kunde jag ju inte sova för att jag låg och tänkte på allt möjligt så, jag åt sömntabletter.
Slutade med det inför Medelhavskryssningen och det gick ju bra.
Nu har det kommit tillbaka.
Jag kan inte somna.
Jag tänker på allt.
Tänker jag på förra sommaren så tänker jag att, det var då jag blev gravid med Emilia. Sen flyttade vi och jag var hemma från jobbet mycket. Sen blev jag tjockare och tjockare och då blev det jobbigare att gå upp för trappen hemma. När det blev jobbigare så var jag mest inne. Sen fyllde jag år, Jimmy fyllde år och då var det bara 1½månad kvar till Emilia skulle födas.
Sista gången vi storhandlade mat osv så hamstrade vi rejält eftersom att Emilia skulle komma.
Sen dör vårat barn i min mage och det ena resulterar i den andra.
Vincent blir sjuk och gör Emilia sällskap.
Alla tankar leder till Emilia och dagarna runt den 3mars. Allt går i led liksom.
Man gör det ena som leder till det andra och så gör man något annat och då vet man att något annat sker efter.
Jag orkar seriöst inte tänka.
Inte innan jag ska sova.
Snälla låt mig slippa för jag vill inte.
Jag vill inte ligga ensam i mina tankar med en snarkandes man brevid mig.
En man som också gärna hade velat haft Emilia här.

Kan någon trolla bort alla tankar och låta mig sova?!

Kommentarer
Postat av: Isabel

viftar lite med mitt magiska trollspö och skickar över lite sömn



SV: Nej, det är absolut inte skönt alls med min infektion i ögat, och jag får det SÅ ofta också, förstår inte varför, jag som sköter mina linser och tar ut dem VARJE natt.



Kram

2009-07-22 @ 09:48:31
URL: http://aizah.blogg.se/
Postat av: Emmeli





När jag läser din blogg så växer tankarna på att det faktiskt kan hända vem som helst.Man tror ju liksom aldrig att just mitt barn ska dö.Man väntar 9månader och sedan ska allt gå bra.Varför skulle det hända mig?Men sorligt nog så händer det någon.Det är så tragiskt att dirket jag läser det du skriver fylls ögonen med tårar.Jag kan inte föreställa mig den smärtan och sorgen du har.Men du verkar stark!

Och som sagt,du skriver verkligen bra.Det får iallafall mig att uppskatta det jag har tusen gånger om!



Ha en bra dag och sköt om dig!



2009-07-22 @ 13:14:48
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Micaspringa

<3<3<3<3<3

2009-07-22 @ 13:25:02
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0