Himlen gråter för Emilia.

6 månader sen hjärtat föddes.
Jag kom hem och sa till J att vi måste åka till Emilia eftersom att det är hennes födelsedag.
5minuter senare spöregnar det.
Faktiskt. Det är alltid så, varje gång jag säger att vi skall åka till Emilia.
Himlen gråter för henne.
Himlen gråter alla mina tårar som jag just nu inte fäller.
Himlen visar sin avsky till mitt livs största händelse.
Inte händelsen i sig, att Emilia blev till men att livet tog henne ifrån oss.
Jävla liv ibland alltså.

Det är så orättvist, inte bara för oss utan för många andra.
Det är knappast på vår sida.
Inte min, inte Jimmys, inte Micaelas, inte någon som vill någonting så himla mycket.
Livet är skit ibland för de som verkar klara sig ändå.
Varför?

De som inte vill något gott kan väl få oturen i stället?
Det skulle väl vara med rättvist?
Det tycker jag iaf oc jag vet att många håller med mig.

Här sitter jag med en tjock godisfylld mage, någon slags bröstmjölk i brösten och inget barn vid liv.
Inget barn i min famn.
Inget barn i vårat hem.
Livet är inte rättvist nej.

Men nu ska jag ta och göra någonting som får mig på andra tankar.
Någonting som kanske får himlen att sluta gråta.

 

 Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack!

Annars är det bra här. Dagarna går fast det känns som man inte gör så mycket. Roligt nu när Hugo är vaken längre och inte bara äter o sover. Hur mår ni?

Grattis Emilia på födelsedagen! Hoppa du kan få ett syskon snart.

Kram

2009-09-05 @ 01:35:44
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Emma-Mamma till Melvin

ja fy ja.. det finnsde människor som slår sina barn, men barn får dem. De finns de som knarkar super och rökar under graviditeten., men inte tas deras barn ifrån dem.. Livet är grymt.



Åh lilla handen, söt!



Kram

2009-09-05 @ 18:24:09
URL: http://mammautanbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0