Hej dåliga dag.

Det var en gång en dålig dag som blev lite bättre för en stund.
Sen kom den dåliga dagen tillbaka och mamma Lina har gråtit en massa.
Jag tror minsann att mina tårar är slut snart.
Gråter inte för att Bönan är död eller liknande utan jag mår bara skit.
Skit.
Skit.
Skit.
När jag blir sådär ledsen ser jag inte ljuset i tunneln.
Hoppas jag inte blivit deprimerad.

Vet att det bara är några veckor kvar och kanske är det de som oroar mig?
Kanske är det slutspurten som får mig att må dåligt?
Kanske är det storleken på min extrema elefant kropp?

Imorgon ska vi iaf till barnmorskan Bönan och jag.
Ska se hur mycket bölden har vuxit och så ska vi kika om jag huxflux väger ÖVER 80kg.
Jäkla stabil vikt alltså.
ÅTTIO KILO.
Det är åttio mjölkpaket.
Åttio mjölkpaket som lätt skulle surna för man inte orkar dricka upp allt.
Snart surnar väl allt mitt fett också.

Ne, sen ska jag bli fitt i kroppen.
Målvikten är väl egentligen 60kg eftersom jag vägde 59kg innan graviditeten med Emilia men, jag får vara glad om jag kommer ner till 65kg.
Då är jag nöjd.
Klarar jag det på ett år tro?
LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTT!

Sug på den ni så hörs vi efter min ogoda nattssömn.
PUSS.

Kommentarer
Postat av: Karin & Märta!

Hej! Du har klarat så mycket. Att gå i ner vikt är inget att ora sig för. När jag blev gravid vägde jag under 50 och 84 sista invägningen, haha. Har gått till 50. Men tänk inte på det, bara du mår bra. Kan inte förstå eller säga något mer än att jag beundrar dig mycket och följer din blogg slaviskt. Kram! :)

2010-04-13 @ 21:09:54
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: mamma

I morgon är en annan dag - lät som en låt titel - vilket det är - men oxå sant! Kram

2010-04-13 @ 21:57:55
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Fan vad skönt! Själv blödde man ungefär åtta-nio veckor. KUL. Nat..

2010-04-13 @ 22:40:38
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Lily

Kämpa på. Förstår att det måste kännas svårt ibland. kan inte ens föreställa mig hur det känns för dig. Men måste få säga att du i mina ögon är en väldigt stark person och jag tror att klarar man det du gjort så klarar man allt!! Och denna gång kommer det inte sluta som förra!!!



Men vikten är inget att oroa sig för, jag var lika orolig själv.. tänkte hur fan ska jag kunna gå ner dessa 28kg? vägde nästan 80kg innan min lilla tös kom till världen.. men hipsvips så försvinner kilona. När Lily hade kommit ut så var jag av med 12kg direkt, efter 1månad var 23 kg borta och sen har det bara gått ner.



När jag var gravid stoppade jag i mig allt jag var sugen på (så länge det inte var farligt för barnet) och tänkte; "när man ändå ska va fet, så kan man lika gärna bli FET och unna sig lite gott-gott".. sen när hon inte längre låg i magen så var jag ALDRIG sugen på nått. Första veckorna fick man tvinga i sig mat för att kunna amma.. Men nu 4 månader efteråt så känner jag aldrig hunger?? kanske för att det är så mycket annat att tänka på och man har fullt upp med lillan.. ? jag vet inte.



Sen hade jag inte brytigt ihop om jag vägde 80kg idag, har ju ändå fått en dotter och dem kg är det lätt värt.. Men när man är gravid så flödar hormonerna. ena minuten är man glad och uppåt och andra minuten känner man sig som den fulaste i världen och att inget någonsin kommer bli bra..



Jag önskar dig all lycka i världen.. och längtar tills din lilla böna kommit till världen så man får se det lilla underverket!

2010-04-13 @ 23:06:46
URL: http://m4ll4n.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Du får gå på mysiga promenader med barnvagnen sen :) De ser jag iaf fram emot.

Hoppas du mår bättre idag.

Kramar

2010-04-14 @ 08:25:39
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0