Värme ----> KYLA!

Snälla, för min skull, eller för Vincent.
Kan vi få en dag med bara spöregn, renare luft och inge svett?
SNÄLLA.

Vincent har varit lite arg idag pga att det är så himla varmt.
Han brukar ju också vara vaken och prata större delen av dagarna men inte idag.
Idag har han slummrat, ätit, slummrat, ätit och pratat.
Han är helt slut!
Ska fixa iordning baljan åt honom så att han kan få bada lite.
Jag själv tog en kalldusch för ett tag sedan men det känns ju inte. Lika svettig!


Annars då?
Dagen har varit bra.
Farmor och farfar var här och hälsade på Vincent.
Tyvärr var han inte alltför pigg men de fick se hans stora blå och några leenden iaf.
SnyggOnge.

Imorgon är det ...(?) tisdag och vi ska inte göra någonting.
Kanske planera lite närmre med dop osv.
Vi kommer bara ha för familjen så bli inte besvikna om ni inte blir bjudna.
Skulle vi bjuda alla vi egentligen vill skulle alla kyrkor i Stockholm fyllas och det fungerar inte, tyvärr.
Ni får se kort istället! :)

Ne nu ni, jag ska väl hitta på något?
Skulle vilja plocka bland Vincents kläder.
Rensa de han inte kan ha och stoppa ner i en låda.
Skulle även vilja stryka de rena kläderna för jag gillar hur de känns efter plus att kläderna blir finare då.
Vi får se hur det går.
Kanske stryker jag imorgon?

Hoppas ni haft en lika bra dag som vi och att ni ej tynat bort i värmen.
PUSS.

Kommentarer
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Ah usch, vi lider allihopa här av värmen. Kikade på en AC, men nej, för dyrt ju!



Vi mår bra annars. :) Nidå? Hur går allt med sötnosen?

2010-07-12 @ 18:20:06
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Ja, jag tog en kalldusch för tio minuter sen och nu rinner svetten igen. :( BÖH.

Kan inte vara lätt för dom små heller förstår jag. Sätter du på honom några kläder?



Har varit rätt nervös inför förlossningen men alltså nu vill jag ha ut ungen! Så försvinner några kilon också, haha :)



Håller med dig, regn och renare luft tack :)

2010-07-12 @ 18:43:43
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Nej okej, jag förstår att du inte klär han mer än så. Jag själv går bara runt hemma i underkläder.. annat går inte!



Åh, ja jag längtar som en tok! :)

Innan har jag inte tyckt att graviditeten varit jobbig men nu längtar jag faktiskt tills den är över.

Vill ha bebis i famnen istället för i magen :)

Men det är också fortfarande HELT overkligt. Tror inte jag förstår att det är en liten människa i min mage, fortfarande. Kan inte förstå att jag är fyra dagar från BF-datumet nu.. men tror ändå jag kommer över, men hoppas såklart inte på de :)

2010-07-12 @ 19:51:17
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Åh, älskar vaggvisor =) De va ett bra tips! Ska inhandla de =)



Böh, halv tolv och fortfarande jättevarmt!

2010-07-12 @ 23:28:11
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Anna & Melody

Jodå, nog är det varmt och klibbigt allt!

Jag älskar värmen, men Melody tyckr inte att det är lika roligt. Hon ligger i blöjan mst hla dagarna och är ändå hlt klibbig av svett på ryggen.

Det är jobbigt åt dom små nu...

Men idag är det lite svalare, än så länge i alla fall...

Stackars våra små :/

2010-07-13 @ 09:40:16
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0