Kommer morgondagen också göra lika ont?

Jag vet inte om det är värst idag eller om det kommer vara värre i morgon.
Det gör så sjukt jävla ont bara för att hon dog idag.
Dog, försvann, slutade leva.
Hade min lilla fröken ont sista tiden?
Jag som skulle göra allt för att skydda henne, så dör hon i mig.
Vad är det för något?
Det var min kropp som inte orkade på ett eller annat sätt, det var ju knappast hon.
Min kropp svek.
Den svek inte bara mig utan alla andra, den svek Emilia, den svek hennes pappa, den svek alla.

Vi gick iallafall och hämtade blomarrangemanget för att lägga det på graven idag.
Det var verkligen jätte fint och ja, tårarna sprutade när jag gick.
Förstå, jag hade kunnat göra något helt annat just denna tid. Jag hade varit glad över vårat levande barn.
Jag är definitivt inte otacksam utan jag är glad att jag nu bär på Bönan men, Emilia kan jag aldrig få tillbaka.

Vi skottade iaf runt graven ordentligt och sopade allt vad vi kunde.
Blev väl så att alla gravar runt i kring fick lite mer snö på sig men, de får ju aldrig besök så det är ingen som märker det.
Tände ett rosa ljus och satte i lyktan samt ett ljus utanför.
Den röda lyktan lyser fortfarande och ängeln hade tappat en hand upptäckte vi.
Får hitta en ny att sätta där.





Jag älskar dig.



Bara så att ni vet: jag orkar typ inte prata med någon, därför kanske jag inte svarar.


Kommentarer
Postat av: Micaela

finaste buketten ever. Blev hon säkert massa glad för. är det videung som sticker upp?

2010-03-03 @ 18:29:18
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Emma

Kan inte tänka mig hur det skulle vara att förlora sitt barn. Jag har fått missfall förut men ingenting som kan gämföras med detta, mina tankar finns hos dig / er. Mycket vacker gravplats <3. Ja fostervattensprov är fruktansvärt, för mig var det så i alla fall, det beror kanske på var man "sticker" för vissa får inte alls ont. Men jag är nu alldes blå där dom tog provet. / Emma

2010-03-03 @ 18:34:50
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen

Jag känner så med dig i smärtan och saknaden.

Varm kram Stina

2010-03-03 @ 20:52:48
Postat av: Anna-Maria

Jag vet hur du känner!

Det är fruktansvärt jobbigt på årsdagen.. Man får gråta floder, mab får vara ledsen..



Lillabönan känner dock att du är ledsen så ge den lite extra kärlek ikväll..



Tänker på er och sänder massa kramar..

Livet går konstigt nog vidare fast det är otrligt jobbigt, men livet blir aldrig desamma..



Kramar

2010-03-03 @ 20:56:47
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Moster

Varmaste kramar från oss!

2010-03-03 @ 21:09:56
Postat av: mormor till ängeln emilia

Mina tankar finns alltid hos er alla tre, snart fyra.

2010-03-03 @ 23:20:45
Postat av: Daddy Cool

Det har inte och kommer aldrig att vara ditt fel!! Tänker på er alla!

2010-03-04 @ 07:57:57
Postat av: Emma

:) ja alltså i finland så måste de ha ett namn direkt när dom kommer ut, så får man ändra sen. Igentligen så vill vi ju bestämma när man ser vem det är som tittar ut, men för tillfället så står det Theo på papprena. Plus att han ska få sin pappas efternamn men så länge han är här på sjukhuset så är det mitt. Men är det ingen Theo när han kommer ut så byter vi som sagt bara =) det ska ju ändå kännas rätt! Hoppas att eran dag inte blir alltför tung nu, och att ni sänder emilia vackra tankar. Som en annan skrev så kommer det aldrig att vara ditt fel även fast man som mamma i det läget klandrar sig själv. Jag gör det bara av att jag ligger här på sjukhuset. Men sådant kan man inte styra, livet är bra orättvist många gånger och det gör fruktansvärt ont. Men kämpa på snart har ni en till efterlängtad familjemdlem att ge en massa kärlek till. / Kramar från mig och lilleman i magen

2010-03-04 @ 09:15:15
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Fin bukett till en fin tjej.

Kramar

2010-03-04 @ 21:15:25
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0