Varmt, varmt, varmt!

Dagen har gått rätt fort.
Vi har fixat båda akvariumen så att de är helt rena och fina.
Diskat, tvättat, ätit lunch och lite sånt.
Mina fötter är rätt slut, svullna och allmänt trötta.
Bönan är dock inte lika trött. Just nu har den hicka.

Solen skiner som ni säkert vet och det är extremt varmt.
J är och ska köpa dubbelhäftande kardborreband som vi kan sätta på balkongdörrskarmen och sen på tyget vi köpte.
Ska bli himla skönt för mig att kunna våga ha öppet även när Bönisen har kommit.
Nu vill jag att den kommer ut.
Eller inte just nu men, om en vecka är jag redo.

Är ganska nervös att förlossningen skulle sätta igång av sig själv.
Sammandragningarna är många och den där proppen lossnar bara mer och mer för varje dag.
Den är nog slut snart och då vill nog Bönan titta ut.

Det är snart dags också att gissa på vad vår fetboll kommer att väga den dagen den tittar ut.
Efter vecka 37+0 är den beräknad att väga 4000g om den har följt sin egna kurva som den säkerligen har gjort haha.
Så, har ni tråkigt, gissa Bönans vikt men räkna med att det lär bli över 4kg.


Ne, om man skulle ta och dricka en kopp kaffe.
Önskar just nu också att jag hade en liten kakgömma här hemma för ack vad sugen jag är.
PUSS.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror att Bönan kommer att väga 4980 gram när h*n kommer ut :=) Big baby hihi Ja det är väl som sagt ingen idé att köpa storlek 50 på kläderna då haha

Jag mår bra. BF om en vecka känns overkligt. Kan inte förstå att vi snart är det. Har väntat på den dagen så länge och nu är det snart dags!

Nervöst, läskigt och härligt... :)

2010-05-18 @ 17:26:52
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: stina-mamma till Alfred i himlen

jag gissar. 4272 g!

synd att du bor långt borta, jag har frysen full med kakor som jag försöker låta bli att äta upp innan bebben kommer :) idag har jag dock tryckt chips och glass från hemglass som typiskt nog stannade utanför vårt fönster igårkväll. gott men inte bra för kalaskulan. nu har gubben gått ut i trädgården och jag slappar. vill föda barn NU!

trevlig kväll!

2010-05-18 @ 18:01:28
URL: http://www.solvanda.nu
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Bönan kommer väga lika mycket som Elliott. Skulle väl vara något. Så: 4450 g och 53 cm lång! (Coolt om jag skulle ha rätt)

2010-05-18 @ 21:24:38
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0