Du vackra västerort.

Du Jessica som kommenterade.
Vad har du lärt dig av att läsa min blogg? Blev nyfiken men, svårt att kommentera då du länkat till en sida.


Har ni gjort något som ni ångrar fast ni vet att det var bättre att ni gjorde än att bara strunta i det?
Det har jag.
Det var nog att flytta från Grimsta.
Jag vet att det är bättre att bo här. Närmre allt. Mitt jobb. Familjen. Livet.
Men det suger att det är längre bort från S & W. Längre bort från Emilia.

Jag kan gå in på hitta.se och ta gatyvy.
Promenera runt i mina gamla kvarter.
Känna doften av hur det doftade på just den platsen. Allt som finns gömt innuti kommer fram.
Kan klicka mig runt den gamla lägenheten och känna hur frisk luften var.
Hur tyst det var.
Hur hemma jag faktiskt kände mig.

Jag kan tänka tillbaka på när frosten kom.
Hur jag gick där och andades ren luft.
Hur jag kunde heja på folk som jag kände igen.
Hur omgivningen faktiskt berörde.

Daglig promenad till Emilia.
Förbi alla de andra gravarna.
Tänk vad man blev fridfull inom sig bara för att man klev innanför kyrkogårdens väggar av buskar.
Hur många gånger jag har tänkt att "där är röken av en död kropp" när jag sett röken ur skorstenen vid krematoriet.
Hur många gånger det inte känts konstigt.
Jag gick förbi huset där vår dotter kremerades.
Efter ett antal gånger så hade man det bara i tanken men det var inte så jobbigt.

Nu går jag samma väg någon gång ibland.
Inte för att bara gå där utanför att, jag vill känna det jag kände.
Dofterna jag kände.
Luften jag andades.
Ängen jag tittade ut över.
Skogen där vi promenerade med hunden.
Allt.

Jag saknar Vällingby.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Och vi saknar dig här!!!

2011-07-11 @ 23:10:12
Postat av: Sarah o Wilmer

Eller rättare sagt. Vi saknar ER här!!

2011-07-11 @ 23:14:13
Postat av: Anna och Melly-Bell

Ja du, jag tror faktiskt att de där prickarna kan ha kommit från någonting i gräset. Gräsloppor eller något??? Finns det något som ens heter så? haha Ja jag vet inte... Men det verkar inte ha varit något farligt. Och som du sa, det verkar inte vara något som kliar heller.



Jag och Melly planerar att åka ner till Stockholm i höst och gå på Skansen. Skulle ni vilja träffas? Det hade varit så skoj!!!

Hoppas allt är fint med er.

Kramen

2011-07-14 @ 10:11:56
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0