God kväll!

Jag ska gå upp i tid.
Om jag får för chefen dvs men, det måste jag få.
Från 75% till typ 82% eller liknande.

Gosen kommer då få gå från klockan 8/ 8:30 på morgonen till 15:30/16:20 på eftermiddagen.
De veckor Jimmy är ledig så blir det inte så långa dagar vilket är skönt.
Tycker att det känns bättre att lämna lite tidigare och hämta som vanligt, kan vara skönt att komma hem i tid!
Jag har pratat med fröknarna/ pedagogerna/ personalen och sagt att det kommer nog att bli så.
Att jag har dåligt samvete.
Sen har jag mest kollat av om de tror han orkar och svaret är ja.
Han vilar ibland på förmiddagen men annars är han med överallt.
Idag har han tom blivit biten för första gången.
Jag hoppas att han kommer att säga ifrån när han blir biten.

Nästan så att jag ska lära han att - "biter någon dig så putta bort den".

Ibland önskar jag att jag kunde säga så till barnen på jobbet.
Vi har vissa barn som bits, drar i håret osv osv.
De förstår inte när man säger sluta, de andra får ont, och allt man försöker med.
Vi ber våra barn att säga STOPP och sen sätta fram handen.
Bara för att de ska kunna markera och visa att "det du gjorde är fel, här är stopp handen". Ni fattar säkert.
Men ibland vill man bara säga att "putta tillbaka".
Nej vi får inte göra det och nej, jag kommer aldrig göra det heller.

Åter till att Vincent blev biten.
Jag känner mindre agg än vad jag trodde att jag skulle göra.
Jag vet ju exakt vad hans fröknar står inför för problem. Det är lätt hänt.
Vissa barn kan dock inte göra annat än att bitas och om Vincent alltid blir målet så kommer jag nog bli en aning sur.

Och lära han att putta tillbaka.

Annars då?
Idag var det bättre på jobbet.
Jag ser fram emot att det är Fredag imorgon.
Helg.
HöstBasar med mamma och Vincent.
Tvätta.
Städa.
Aja, nu ska jag sova.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0