Lotten. Åska. Olika.

Och så börjar jag skriva om vädret för: HERREJÄVLAR vad det regnade/haglade.
50mm regnade det på den stunden det verkligen öste ner.
Satt hos mamma och tittade på tv och det var ju tur att jag var där för det åskade och blixtrade.
Gillar inte sånt men, svårt att komma i från.
 
Och så till dagen.
Jag vaknade 08, gickupp och tittade på tv.
Skulle till lotten, ångrade mig och börja fixa i garderoben i stället.
Ångrade mig igen och cyklade till lotten.
Rensade en massa ogräs, rensade mer ogräs och utökade ena landet lite mer.
Har lite planer för nästa år men till det måste jag köpa något lite glesare staket och lite mer perenna luktärtor.
Blir nog bra!
 
Efter lottbesöket drog jag till mamma och fikade lite samt tittade på tv.
Hade tänkt att dra hem ett par timmar (skulle till pappa på middag kl 18) men eftersom att det började regna så vägrade jag!
Satt kvar hos mamma i 4timmar och sen drog jag till pappa.
Middag och trevligt sällskap, därefter cyklade jag hem.
 
Här hemma har jag målat ytterligare en pall och fixat lite bland mina blommor.
Satte luktärtorna på framsidan istf rosmarin, den tar jag till lotten och trycker ner i jorden.
Skulle vara fint om luktärtorna tog sig så himla bra att de vill överleva i krukan och att de kommer upp starkare nästa vår. De är som sagt perenna men, vet inte om de gillar min kruka.
Apropå kruka. Påminer mig själv om att sätta sallad i en kruka och när de väl tagit sig så sätter vi ut de i pallkragen på lotten. Min pappa brukar göra så och salladen vi har nu är helt enorm.
Och ruccolan.
Jag gillar salladen som kommer därifrån men jag har lite svårt för den. Tyvärr.
Det är endast för att det KAN ha kommit en snigel på.
Eller ett äckligt djur.
Inte vet jag. Är inte direkt ett fan av djur som snuskar ner växter haha.
 
Men men.
Ska faktiskt lägga mig.
Imorgon väntar en dag av fixerier här hemma.
Som vanligt. Det är det enda jag gör typ.
Fixar och plockar. Jag gillar det iaf.
På kvällen ska jag äta hos min fina vän Annelie. Vi skall verkligen ha en rolig kväll!
 
God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0