Söndag kväll

Och jag har inte städat för en gång skull. Visst vill jag men, det spänner så mycker neråt och gör ont i ryggen så, jag passar på att vila istället. Städningen kan jag ta imorgon efter att jag och mamma har handlat mat.

Vi tog en promenad till C tidigare och köpte julis till mamma, Arne och J´s päron. De har en massa härliga stånd uppe just nu, hur mysigt som hellst.
Handlade glitter till granen också, nu är den helt klar. Satte i flera större röda kulor också så, nu är den inte lika klen längre =)
Det är ju snart julafton. 
Julafton.....
När jag var liten så var det fullt med snö ute och vi satt i köksfönstret och väntade på tomten.
Det var tider det.
Nästa jul eller iaf näst nästa blir det väl till att få besök av tomten.
Alla barn ska få chansen att träffa "tomten" tills de slutar att tro på han. Brukar gå relativt snabbt.
Jimmy kan härma tomten / en gamal fullis från söder. Låter så jääääävla roligt.
Hur sur jag än är så, varje gång han pratar så, så kan jag inte göra annat än att skratta.

Handla med mamma imorgon. Stor handla.
Det är faktiskt jätte bra att göra det för det räcker oftast till månaden efter.
Vi är ju rätt ekonomiska också så, storhandlar för kanske 1000kr och bara sista veckan blir det typ rester.
Duktiga oss.

Sista dagen på jobbet imorgon också. Sista dagen innan det långa härliga lovet.
Jag ska verkligen njuta av den lediga tidet. Måste träffa Micaela också, hon får fasen ta och komma hem till mig snart.
Vi kör väl kanske en hel dag? skulle vara kul om inte annat.

Jimmy ansåg idag att jag och M bara snackar en massa skit när vi pratar med varandra haha.
"Ahh Lina och Micaela åt upp ALLA choklad askarna på jobbet" bla bla bla.
M tyckte dock att J hade fel för vi pratar om högst viktiga saker.
Jag håller lätt med!

Måste skriva handlingslista nu, den måste vara klar tills i morgon.
Lika klara som alla julisar. De är fint inslagna och ligger i påsarna och väntar på julafton.


Ha en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0