okej.

Idag har vi varit uppe i centrum och handlat lite mat.
När vi kom hem så gjorde vi piroger - finska, as goda!

Fick blommor idag av Elin, Adde och Wilda.
Hur fina som hellst med rosa och gula blommor.
De sprider lite glädje och färg här i vardagsrummet!
Tack :)


Imorgon är det dagen vi (inte) har väntat på.
Begravningen.
Jag är nervös faktiskt.
Kommer allt bli lika bra som man föreställt sig?
Vill verkligen att allt ska vara perfekt.
Orkar knappt tänka på morgondagen faktiskt, det är så jobbigt.

Hej.

Kommentarer
Postat av: mamma

Denna lilla dikt fann jag och den är precis som jag känner det.





Du fattas vid vårt bord.

Vi tänder ett särskilt ljus.

Folk frågar ibland om jag kommit över dig än.

Jag undrar vad dom menar.

Du startade ett kugghjul i mig.

En kedjereaktion utan slut.

Framåt och bakåt.

Jag har vävt in dig i mig.

Likt ett garn som skiftar färg i en bildväv.

En magisk tråd som påminner mig om perspektiven.

och ger mig nya motiv med rötter i min själ.

Nej, jag har inte kommit över dig.

Varför skulle jag det?

Jag lever för det du gav.

Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår.

Det tror jag är din gåva till världen.

2009-04-27 @ 17:59:00
Postat av: sara

<3 tänker på er <3

hör av dig när du har lust och ork att träffa oss.

kram

2009-04-27 @ 19:15:35
Postat av: Lela

vilken fin dikt mamma monica skrivit^

hoppas det går "bra" imorgon.

2009-04-27 @ 21:52:57
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0