Varför?

Jo. Något som gör mig rätt orolig och ledsen är händelsen med bebisen som försvann ur sin kista.
De upptäckte det innan begravningen skulle hållas.
Skulle någon ta våran älskade dotter så skulle jag inte tveka att faktiskt slå personen jävligt hårt på käften!
Kan inte personen som gjort detta sätta sig in i föräldrarnas situation?
Förtvivlan.
Inte bara det att deras bebis har gått bort, nu ska de behöva oroa sig ytterliggare för vad bebisen kanske får utstå.
Vad är det för sjuk människa som gjort detta?
Vart brister det?
Vem ska ta ansvaret?
Varför har man inte tillräckligt med uppsikt över kistorna?
Även fast en människa har gått bort är det fortfarande lika värda som alla andra, lika värda att bli sedda och inte glömda.
Föräldrarna glömmer aldrig.
Man måste ju kunna lita på de som tar hand om ens barn när man inte själv kan göra det.
Hur skulle jag må om detta hände oss?
Jag och Jimmy bad diakonen att se att Emilia verkligen ligger i kistan nu tills begravningen. De lovade att göra det och kolla att det verkligen är hon också. Hon har ju ett eget nummer på ett armband så, om vi ville fick vi också se att det är hon men vi litar på dom.
Man ska kunna lita på de som jobbar med detta, hur skulle det annars vara?
Vi har ju ordnat allt själva och pratat med alla inblandade. Tror att det är viktigt att man själv känner sig rätt medveten även fast man är i denna situationen.
Men seriöst, Man förlorar sitt barn och innan avskedet så försvinner barnet?
Detta är fruktansvärt och jag kan bara föreställa mig hur det känns för föräldrarna.
Hoppas att detta löser sig och att den som gjort detta får ta ansvaret för det också.
Detta är inte rätt!
 

Kommentarer
Postat av: P

tänkte på dig faktisk då jag läste om fallet...

2009-04-25 @ 16:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0