Min farmor och farfar.

Varför gillar man att fika så himla mycket?
Pensionärer tex. 
Äta, Fika, Äta, fika, äta, fika - kvällsfika.
Det är ju hur härligt som hellst plus att man som pensiönär oftast inte behöver bry sig om sin kropp och utseende osv eftersom att man säkerligen har sin älskade brevid sig som man varit gift med i över 65år.

Som min farmor och farfar.
De kompleterar verkligen varandra och gnabbas om de mest ovesäntliga sakerna.
De spelar spel med varandra och släktforskar.
Dom två har ju verkligen nästan allt gemensamt.
Från vandring i fjällen till en hel del massa tidning utklipp.
Historia är min farfars grej medan min farmor är kunglig på att sy.
Jag vill också leva min pension som de gör, göra de sakerna de gör för de får livet som pensionär att verka så skönt.
Visst att de gör en himla massa men, jag är så glad att de har ett bra tag kvar.
De är i guldåren på sina liv.

Föresten: ingenting slår när min farmor killade mig på ryggen när jag var liten. Ibland önskar jag att jag fortfarande var liten och kunde bli killad i timtal. Nu finns det inte tid för sådant.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0