Min kalender är fylld med sorg.

Satt på balkongen nyss och drack kaffe.
Började då tänka på Emilia och vad vi hade gjort idag om hon hade levt.
Vi hade säkert mysigt massor och tagit en promenad.
Kanske träffat Sara och Liam?
Kanske åkt och träffat hennes gamelmormor?
Kanske hade jag handlat massa kläder åt henne?
En sak är iaf säker och det är att jag hade gett henne en hel del kärlek, mer än vad jag någonsin kunnat ana tror jag.

Gick in i köket för att plocka undan lite efter att jag suttit ute en stund.
Tittar igenom min kalender över detta och förra året.
Man ser glädjen i allt som är skrivet innan mars 09 då Emilia dog i min mage.
Det var besök hos BM, det var träffar med mammagruppen och alla notiser följdes av en glad mun.
Märkte hur mycket man verkligen längtade.
Det finns shoppinglistor i kalendern också: "Det som skall vara handlat senast mars".
Jag var hos barnmorskan och efter att jag skrev det så skrev jag glatt att: Ska till mamma efter och vi skall köra hem vagnen till oss.

Jag var så himla glad. Vi ska äntligen köra hem vagnen får vårat barn kunde komma när som hellst.
Förstår ni lyckan?

Dagen efter så kom ju pappa och hans morbror på fika.
Jag har inte träffat hans morbror på jätte länge och han hade med sig en filt som han hade stickat/virkat till bebisen som skulle komma.
Den filten blev nerlagd i en låda.

Om man fortsätter titta i almenackan så kantras den inte av glada notiser utan anteckningar om storleken på kistan, vad vi ska ha för blommor på kistan och vilken tid begravningen är.
När hon skall kremeras, när vi skall ha urnnedsättning. Vad vi skall ha för urna, vad vi skall ha för gravsten.
När vi ska tillbaka till läkaren, alla psykologbesök, alla besök till diakonen, när vi skall välja vart vi vill ha begravningen. Förslag på låtar till begravningen och det som gör mig mest ledsen: Dagen då Emilia var beräknad.
Vid den 3April hade jag ritat ett stort hjärta och skrivit att Vår bebis är beräknad.
Alla datum som vi skulle ha gjort något har jag strukit.
Det enda datum jag ringat in är när Emilia har namnsdag.
Emilia har namnsdag 14november, samma dag som min mamma och Arne förlovade sig.

Min kalender är kalendern som var fylld av glädje men som tillslut blev fylld av sorg.
Sorgens kalender.

Kommentarer
Postat av: Emma-Mamma till Melvin

Usch känner smärtan i inlägget, fy fan, varför ska man behöva gå igenom det hemskaste man kan??



Är inte helt omöjligt att du är gravid dock, vet ju att man tappar hoppet när mensen kommer, men har du ändå fått plus så borde det ju betyda något, eller hur? Känner du några gravsympom?

Kroppen kan ju reagera olika på grav och framför allt nu efter vad du gått igenom. Kroppen blir ju lite blockad om man säger så.



2009-07-23 @ 16:00:24
URL: http://mammautanbarn.blogg.se/
Postat av: Emma-Mamma till Melvin

Tack :-)



Bra att få ut smärtan och ta tag i den. Hoppas att du mår lite bättre nu efteråt iafl.

Låter ju som att du är gravid.. men som sagt man vill inte bli besviken, förstår så väl!

Tycker absolut att du ska ta ett test till, när mensen är slut :-) jag håller all tummar jag har!



Ja det hade varit roligt att fika på heltid med dig!



2009-07-23 @ 16:43:10
URL: http://mammautanbarn.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det gör ont att läsa. Det gör ont att inte kunna göra något. Att inte kunna lindra smärtan. En sorgens kalender är inte vad du o J önskade er och inte vi heller. Kramar i massor mormor Monica

2009-07-23 @ 17:25:50
Postat av: Judit

Din text skär. Just känslan att "jag kommer aldrig bli så glad igen" och sorgen som är obeskrivligt djup.



Att inte kunna göra något, att egentligen inte veta vad ni vill höra, om ni vill höra något alls. Men jag vill ändå ge dig några ord. Vi finns! Trots att inga ord läker eller att inte kunna hjälpa till bättre så finns ni i våra tankar. All värme och kärlek till er!

2009-07-23 @ 19:51:12
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

känner igen det där.. jag hade ju massvis med besök inbokade i kalendern eftersom jag gick på så täta kontroller. allt sånt är struket och ersatt med datum då han va beräknad, dagen då han föddes och dog osv... :,( <3

2009-07-23 @ 22:16:45
URL: http://tiiiildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0