Hon ritade Emilia.

Och älskling är på jobbet ?!
Det är inte ofta jag varit ensam hemma när jag väl kommit hem, det är så himla skönt! :)
Ska snart börja med maten, tänkte laga kyckling i cocosmjölk med ris. Yummie!

Alltså i natt drömde jag de läskigaste drömmarna.
Först att det var en massa killar här inne i lägenheten som kom ifrån skarpnäck. Vår lägenhet låg tydligen i skarpan och vi bodde med pappa och hans fru samt mina bröder.
Killarna ville följa med när J skulle ta bort sina stygn för att de ville se att han inte skämtade eller liknande.
Jävligt tight stämning var det iaf.

Sen vaknade jag, gick upp och kissade och somnade om.
Vaknade med ett ryck ca 1,5timme senare för då drömmer jag att några borrar upp brevlådan.

Jag hatar att drömma sådana drömmar alltså, speciellt när de är "verkliga".

Dagen på jobbet har gått bra iaf. Varmt och soligt och jag kände mig rätt fräsch i mina nya kläder. Synd bara att håret ser ut som det gör.
Håller ju på att låta de växa ut till min vanliga färg dvs: rödblondbrun mm så, halva är rött, halva grått.

Väldigt lugnt med barnen idag, antalet blir ju bara mindre och mindre ju närmare semestern man kommet.
Känns att det är sommar!

Jo, tunnelbanan går var 20min från och till Skarpnäck?
Hur jobbigt är inte det egentligen ... man kommer ju typ aldrig hem plus att tbanorna är fyllda av folk.
Dessutom är alla gravida.
Alla.

En sak till som jag blir så glad över.
En flicka på mitt jobb (3år) satt och ritade med krita ute på marken.
Jag frågade henne vad hon ritade först och då var det ju "pappa" och sen en "luftballong".
Efter en stund frågar hon om jag har en bebis i magen och jag svarar ju som jag alltid gör.
- "Ne men du vet ju vart Emilia är!"
Det resulterade i att flickan ritar Emilia som hon tror att hon ser ut.
Mitt på dagisgården.
Mitt i solen.
Barn är bara för härliga!
Lovar, bild kommer.

Nu blir det lite kaffe.
Tjing.


Kommentarer
Postat av: Judit

Åh vilken underbar kiddo! Det bästa som finns är barn som är förståndiga men ändå fantasifulla och gör saker som bara barn gör ;D

2009-06-22 @ 19:21:36
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, den bilden ser jag fram emot! barn är helt fantastiska!

2009-06-23 @ 02:54:38
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0