Idag är jag ledsen.

Gick upp vid kvart över 9, sover jag för länge så kommer jag inte i säng ikväll.
Ska snart äta frukost och klä på mig, ska ju till C om ett par timmar.

Igår kväll så tittade jag igenom min blogg ändå ifrån början.
Det resulterade ju i att jag blev ledsen så, la mig i ett kokhett bad och bad J förbereda te.
Drack te i sängen efter att jag badat färdigt och sen låg jag och funderade.
Varför dog just vårat barn?
Känns så orättvist att alla runt oss föder sina barn levande.
Varför fick inte Emilia leva?
Jag blir tokig.
Det har snart gått fyra månader sedan jag födde Emilia och det blir inte alls lättare ju längre tiden går, det blir jobbigare för nu kommer de stunderna då man hade planerat att göra något tillsammans.
Snart har jag ju semester och just då skulle vi vara fyllda av glädje och ha picnic med de andra mammorna ifrån mamma gruppen. Vi skulle ha åkt till skärgården jag, Emilia och mamma  och hon skulle fått lite frisk luft och lugn.
Sen fyller min mamma år, då skulle hon ju varit med och fira sin mormor. Vi skulle fira hennes morfar.
Hon skulle varit med på min brors födelsedag på Nationaldagen. Hon skulle följt med hen till Micaela på kalas. Vi skulle träffat Elin och Wilda och suttit på en filt och fikat. Vi skulle gått på skansen bara för att det är något man gör med sitt barn. Jag skulle skämma bort min prinsessa till tusen. Hela mitt hjärta är fyllt av kärlek till min familj.
Men varför fick hon inte vara här?
Jag vet att hon skulle trivts med mig och Jimmy, hennes föräldrar.
Nu när jag hela tiden håller koll på mens osv så känner jag mig så dum.
"Nu ser vi fram emot ett syskon!" Men jag har ett barn som jag inte kan ge allt det jag har inom mig nu, på de planet känns det som att jag sätter Emilia åt sidan för jag kan inte ge henne mer nu. Jag har gett henne allt och gjort allt jag kunnat.
VARFÖR ÄR JAG INTE ALLSMÄKTIG? Då hade aldrig detta hänt, det kan jag lova.
Varför fick inte jag ge Emilia all kärlek? Varför får jag inte hålla om mitt barn?
Varför ska jag behöva tänka framåt och behöva kämpa för ett syskon?
Jag vill ha Emilia.

Kommentarer
Postat av: J

Du är underbar.. :)

2009-06-21 @ 14:35:06
URL: http://idioten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0