Tisdag och jag har ont i halsen.

Så, dagen gick bra på jobbet. 
Var hos tandläkaren efter och de (tänderna) såg himla bra ut!
Imorgon kommer M tillbaka till jobbet, så skönt faktiskt. Ngn att ta rast med.

Jimmy kom hem med två pallar idag som vi sågade av benen på och satte ut på balkongen.
Satte rosorna på dem och ja, det är lite skönt att få upp en del för då kan man sätta fler blommor runt.


Kanske ser lite lattjo ut men det ser bättre ut i verkligheten.
Passade även på att fota blomman jag köpte till Emilias bord.
En Calla. En rosa.


Sen en sak jag kom och tänka på eller snarare lade märke till när jag var på väg hem var att: Verkligen alla är gravida.
De gick bakom mig, framför mig, satt brevid mig, stod och gullade med magarna på perrongerna.
Visst, jag är glada för deras skull men samtidigt så himla avundsjuk.
Jag vill också.
Det som också slår mig varje gång är att de ser så himla ovetande ut. De tänker att deras bebis skall komma ut ett spec. datum och ser inte berörda ut av vad som kan hända. Visst, det kanske man inte är men. Deras lycka gör mig ledsen.
Måste samtidigt passa på att säga att min kollega är ju gravid.
Jag gillar att titta på hennes mage.
Den växer så himla snabbt.
Tror att det är annorlunda med henne eftersom att vi ses varje dag och vi kan prata om hur jag känner osv. Att veta att hon är fullt medveten känns rätt skönt för mig.
Jag är otroligt glad för hennes skull för jag vet ju att detta var det hon och hennes kille ville.
Hoppas bara på att jag får hålla i bebisen sen!

Jag önskar av hela mitt hjärta att jag blir gravid snart.
Jimmy sa härom dagen att: "när din mens är slut så ska vi plantera en liten Vincent där inne!".
Det är så himla skönt att höra att det inte bara är jag som verkligen vill ha ett till barn. Han vill det också.
Jag <3 dig Jimmy.

Jo, jag öppnar imorgon på jobbet andra dagen i rad. Faktiskt rätt ok med tanke på att jag slutar 15:30.
Ska hem till mamma efter och äta middag vilket ska bli gott.
Stänger dagen efter så, har halva onsdagen hemma och sen sovmorgon på torsdag.
Skönt.

Aja ... jag ska väl ta och göra mig iordning för sängen nu.
J ska på arbetsintervju imorgon så, är så glad för hans skull.
God natt mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0