Lördag och långt inlägg.

Igår kväll var vi hos Emilia och tände ljuset och fixade lite på graven.
Funderar på att sätta en liten "gran" nu till jul samt en rosa sak. Vet inte vad blomman heter men den är rosa och tål kyla.
Granen kan man ju ta bort efter vintern men som J sa att: "Det är fint när snön ligger på!" så, blir nog en sån.
Många andra har ju små buskar men problemet är att de inte har tagit bort sina så nu efter 10år står en stor, inte så fin buske där och drar till sig en hel del uppmärksamhet.
Det gillar jag inte.
Gran, rosa blomma, lykta, gosedjur och ängel ska pryda hjärtats plats i vinter!

 

Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att Emilia levde. Allting skulle vara så himla annorlunda. Jag och Sara skulle tagit våra promenader vi pratade om. Jag och Jimmy skulle ha (är) varit de bästa föräldrarna. Vi skulle kunna på på öf tillsammans med de andra barnen och föräldrarna. Vi skulle säkert ha diskussioner om vad för kläder hjärtat skulle ha. Hon skulle vara rockig fast väldigt rosa. Gärna Hello Kitty för de finns så fina kläder med de trycket på. Hon skulle haft de finaste skorna på sig. Hon skulle varit tuffa tjejjen. Jag skulle överrösa henne med saker som jag vet är onödiga men som passar för stunden för, jag gillar att handla. Så mycket fina saker man har sett nu i efterhand och tänkt att "Aa men det där skulle jag ha köpt åt Emilia".


Nu blir det inget sånt. Nu blir det shopping av blommor till graven i stället.

Livet är bra konstigt!

Annars då. Jo idag ska jag bara vara hemma och njuta av att det är lördag fast det känns som söndag.
Jag vill ha längre helger alltså.
Man hinner knappt somna och så är det måndag igen.
Jisses. Ska det vara svårt att låta fredagar bli en helgdag?
Önske tänkandet är i full gång, men jag låter mig själv fantisera om de härliga.
Det måste jag få göra.


Jag fantiserar gärna om att ha ett stort hus.
3 barn.
2 levande.
Stor fin bil. Chrysler 300c eller en Volvo.
En rottweiler också.
Sommarstuga vid en sjö.
Bra jobb och miljoner på kontot.
Får väl spara ännu mer.
Jag vill ha ett sk svenssonliv för jag tycker det är härligt. Tryggheten är nummer 1 och jag skäms inte.
Visst kanske jag skulle bli den typen av svensson som inte bryr mig om att häcken inte får klippas 10cm men annars, skulle jag nog passa in.
De har ju för sig en hel del också. Lite egna men, jag gillar det.
Svensson here i come.
<3



 Solrosen på vår balkong.
 
  


Kommentarer
Postat av: Elin

Lilla E, vi får komma och hälsa på snart igen!

2009-09-05 @ 11:51:31
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: M

ascool blomma,sån vill jag med ha!Vi kan bli übersvenssons tillsammans, bästa livet.

2009-09-05 @ 12:36:14
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0