Morgon.

Natten har varit bra som alltid.
Vincent vaknade 05:00 och hade alltså då inte ätit på 8,5timmar. Superduktig!
Sen vaknade vi 07:30 för lite mat och sen gick vi upp 08:45.
Han sover länge alltså, 11timmar varje natt, peppar peppar!

Sitter just nu i babysittern och vilar.
Vi går ju upp och har en mysstund med prat och en massa skratt. En stund senare SKA han vila, han har bestämt det. Om det bara är bara för en minut så ska han vara ifred.
Denna lilla onge är helt underbar.
Dessutom är han ganska stor nu. 3månader om en vecka.
Tung är han också, han bör väga runt 7kg nu <3



Vet ni vad jag ska göra idag?
Jag ska åka och handla mat med min mamma själv medan J är hemma med Vincent.
Bara att ge han mat precis innan vi åker och så har vi mat 3timmar på oss.
Känns konstigt att lämna han men faktiskt, egentid ska bli lite skönt.
Att kunna svischa runt i affären, skynda sig, göra allting i sitt "gamla vanliga" tempo - underbart!
Slipper tänka på skötväska, kiss/bajsblöja och bara vara Lina för någon timme eller så.
Jag kommer nog tänka på Vincent en hel del men det kan vara bra med ett brejk, han och jag kommer ju garanterat ses framöver! :)
Dessutom kan det vara skönt för J att vara hemma själv och ta hand om Vincent. Han har ju aldrig gjort det förut eftersom att jag alltid är hemma så, kan vara bra att han får uppleva det jag upplever.
Iof har vi inget "stressigt" barn men det kan vara nyttigt att vara hemma själv någongång.

Jäjä, nu ska jag mysa lite med fisongen och sen ska jag skriva handlingslista.
Hoppas ni alla mår bra och att ni haft en skön sommar!
Tjing.

Kommentarer
Postat av: Melody

Visst är det skönt med en sovande bebis :=) Vi har haft tur!

Melly somnar oftast mellan 20-21.30 och vaknar någon gång mellan 04.00-06.00 och vill ha mat, och sen brukar jag gå upp vid 08.00-09.00 och vid 10-tiden brukar ja väcka min lilla sömntuta till dotter :) Hoppas att det håller i sig :=)

2010-08-17 @ 08:01:58
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Anna & Melody

Btw...låter som ni haft en underbar skärgårdssemester :=)

2010-08-17 @ 08:03:25
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0